Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Și România se schimbă. Ce fac firmele românești în 2016 pentru a crește productivitatea angajaților

Firmele românești încep, din ce în ce mai frecvent, să aplice strategii de productivitate a angajaților pe care firmele occidentale le‐au testat și le‐au aplicat de foarte mulți ani. Fiecare companie, din Occident și din România, își dorește să crească productivitatea angajaților, însă câte dintre ele își analizează propriile practici de resurse umane și de management pentru a‐și atinge scopul?

de Redactia Observator

la 05.05.2016 , 19:52

 

Articolul continuă după reclamă
Firmele românești încep, din ce în ce mai frecvent, să aplice strategii de productivitate a angajaților pe  care firmele occidentale le‐au testat și le‐au aplicat de foarte mulți ani. Fiecare  companie, din Occident și din România, își dorește să  crească productivitatea angajaților,  însă câte dintre ele își analizează propriile practici de resurse umane și de management pentru a‐și atinge scopul?
Studiile au demonstrat  că un număr foarte mare de angajați care nu ocupă poziții de top în companii sunt  demotivați  și  neimplicați  la  locul  de  muncă,  fapt  ce  le  scade  dramatic  productivitatea.  Spre exemplu,  companiile  din  SUA  pierd  anual  11  miliarde  de  dolari  din  cauza  lipsei  de  productivitate  a angajaților, conform dalecarnegie.com.
Cu toate acestea, din ce în ce mai multe companii, inclusiv din România, au început să aplice o serie de strategii menite să crească semnificativ productivitatea angajaților: 

1. Departamentul de HR este din ce în ce mai eficient
Timp de cateva zeci de ani, departamentul de Resurse Umane a fost privit ca un segment de back‐office al companiilor, centrat pe sarcini administrative banale precum gestionarea salariilor și a planurilor de beneficii. Lucrurile par să se fi schimbat în ultimii ani. În prezent, managerii de resurse umane au devenit mult mai influenți în marile companii și au ajuns mâna dreaptă a directorilor executivi, conform Harvard Business Review.
Managerii de HR sunt cei care creează un plan de atragere și de păstrare a celor mai buni angajați. Ei fac recrutarea, selecția și integrarea noilor membri ai organizațiilor  în  colectivul de lucru deja existent. În plus, tot angajații departamentului de HR sunt  cei  care  instruiesc și recompensează  ceilalți membri ai companiei într‐un mod motivant, în funcție de performanțe.
Pentru  a  reuși,  însă, să  elaboreze și să  aplice  astfel  de strategii,  angajații  departamentului  de  HR  al companiilor  apelează  la o serie  de programe  care  le  automatizează  acele  activități  care  le ocupau,  în urmă cu mai mulți ani, zile întregi de muncă. Un exemplu elocvent este acest program de salarii, care are la bază un studiu solid al legislației și este un soft de calculat salariu, foarte ușor de utilizat. Un astfel de program facilitează  calculele rapide de la brut la net și de la net la brut pentru venituri din salarii, inclusiv beneficii cu facilitate fiscală, mandat de director sau administrator, convenții civile, drepturi de autor și PFA.
2. Stimulentele economice sunt pentru toți angajații
Există  o  tendință  naturală  de  gestionare  a  stimulentelor  economice  în  companii,  astfel  încât  doar angajații cu funcții de management se pot bucura de ele. Deși o astfel de abordare este de înțeles, din ce în ce mai multe companii fac în așa fel încât și angajații de la baza organigramei să se bucure de astfel de stimulente, acordate în special în funcție de performanță. În acest fel, managerii se asigură  că fiecare angajat este motivat să depună efortul necesar pentru îndeplinirea sarcinilor de lucru.
3. Feedback‐ul trebuie oferit în mod regulat și constructiv
Feedback‐ul  către  angajați  are  o  mare  importanță.  Capacitatea  managerilor  de  a  oferi  un  feedback regulat și constructiv, menit să ajute angajații și nu să‐i demotiveze și descurajeze, reprezintă piatra de temelie  a  gestionării  eficiente  a  companiei.  Dacă  un  angajat  greșește,  deși  feedback‐ul  nu  poate  fi pozitiv, el poate fi centrat pe posibilitatea de a învăța ceva din acea experiență și de a afla care erau cele mai bune metode pentru a rezolva acea problemă.
4. Sprijinul pentru angajați este esențial
Angajații  trebuie  ajutați  de  către  companie  să‐și  ducă  sarcinile  la  bun  sfârșit.  Sprijinul  poate  fi  atât verbal,  prin  oferirea  unor  sfaturi  atunci  când  angajatul  are  nevoie  de  ele,  cât  și  prin  oferirea  unui echipament de lucru modern și funcțional. Totodată, compania poate oferi sprijin și prin flexibilitate cu privire la programul de lucru, mai ales atunci când unii angajați au copii mici sau diferite alte obligații în viața personală.

5. Recunoașterea meritelor poate fi mai importantă decât banii
Un studiu  recent  a  demonstrat  că  recunoașterea  meritelor  angajaților  poate  fi  mai  motivantă  decât oferirea  unor  stimulente  financiare.  Angajații  trebuie  lăudați  în  mod  public  de  fiecare  dată  când  își depășesc targetul de lucru, dar și atunci când nu li se poate reproșa nimic.
Foto: shutterstock
Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi decis cu cine votaţi în primul tur la alegerile prezidenţiale?
Observator » Ştiri economice » Și România se schimbă. Ce fac firmele românești în 2016 pentru a crește productivitatea angajaților