Antena Meniu Search
x

Schimbări în procedura pentru înscrierea elevilor la liceu, din cauza pandemiei de coronavirus - surse

Ministerul Educaţiei introduce schimbări importante în procedura pentru înscrierea elevilor la liceu.

de Redactia Observator

la 25.06.2020, 23:18

Elevii din alte judeţe, care vor să se înscrie în Bucureşti nu mai sunt nevoiţi să se deplaseze până în Capitală - Observator/Foto de Arhivă

Astfel, elevii care sunt din alt judeţ şi vor să-şi exprime opţiunile de înscriere la licee din Bucureşti, nu mai sunt nevoiţi să se deplaseze până în Capitală şi pot completa opţiunile de înscriere la şcoala din judeţul lor sau online, potrivit unor documente semnate de ministrul Educaţiei, Monica Anisie.

Până la această schimbare, la Școala Sfinții Voievozi din Bucureşti, centrul special de înscriere, erau cozi imense cu elevi din toată ţara, care veneau să se înscrie la licee din Capitală.

Completarea şi transmiterea fişelor de înscriere ale candidaţilor din alt judeţ

Potrivit unor informaţii obţinute în exclusivitate de Observator, completarea opţiunilor de înscriere, de către absolvenţii clasei a VIII-a, care participă la admitere în alte judeţe şi de către părinţii acestora se poate realiza astfel:

- la sediul unităţii de învăţământ pe care a absolvit-o candidatul

- prin formularul / fişa de înscriere, transmis electronic unităţii de invăţămănt pe care a absolvit-o candidatul

- la centrul special de înscriere, din judeţul în care doresc să participe la admitere, în situaţii excepţionale.

Comisia de înscriere din unitatea de învăţărnănt gimnazial din care provin candidatii asigură completarea fişelor de înscriere ale absolvenţilor de clasa a VIII-a cu codul judeţutui, cu codul şi denumirea unităţii de Invăţământ gimnazial, cu datele personale ale acestora, cu media generală de absolvire a claselor a V-a - a VIII-a, cu notele şi media generală de la Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi cu media de admitere.

Fişele se semnează de către directorul unităţii de învăţămănt şi se aplică ştampila acesteia.

Fişele de înscriere ale candidaţilor care au susţinut sau cărora li s-au echivalat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă se completează şi cu rezultatele acestor probe.

Cum se completează lista de opţiuni

Completarea listei de opţiuni se realizează pe baza broşurii judeţului în care se doreşte repartizarea, prin completarea codului judeţului şi a codurilor opţiunilor pentru profilurile, specializările sau domeniile de pregătire dorite.

Completarea opţiunilor la sediul unităţii de învăţămănt se face pe baza unei programări reatizate de conducerea unităţii de învăţămănt şi profesorii diriginţi, telefonic sau prin e-mail

Programarea se realizează la numărul de telefon sau pe adresa de e-mail comunicate de unitatea de învăţământ gimnazial şi dedicate admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2020-2021.

Completarea opţiunilor se face de către candidat, în prezenţa părintelui/reprezentantutui legal al acestuia şi a dirigintelui clasei; aceştia, împreună cu candidatul, vor semna Fişa de înscriere.

La solicitarea candidatului/părintelui/reprezentantului legat al acestuia, unitatea de învăţământ poate transmite electronic Fişa de înscriere a candidatului, în vederea completării opţiunilor.

În acest caz, Fişa de înscriere, completată de către unitatea de învăţământ cu datele menţionate se transmite scanată, pe adresa de e-mail comunicată de către candidat/părinte/reprezentantul legal al acestuia.

Completarea opţiunilor se face de către candidat, în prezenţa părintelui/reprezentantului legal al acestuia, care vor semna Fişa de înscriere şi o vor retransmite unităţii de învăţământ, scanată/fotocopiată.

Unitatea de invăţământ va confirma, prin e-mail, primirea documentului.

În procesul de completare a opţiunilor, candidatul şi părintele/reprezentantul legal pot beneficia de asistenţă din partea dirigintelui clasei, prin mijloace electronice de comunicare (telefon, e-mail, videoconferinţă on-line).

În situaţia în care informaţiile din documentul transmis electronic sunt incomplete, nu sunt lizibile sau dacă se constată inadvertenţe între informaţiile din document şi cele din baza de date, unitatea de învăţământ poate soticita candidatului/părintelui/reprezentantului legat al acestuia prezentarea la sediul unităţii.

În situaţiile excepţionale, completarea opţiunilor se realizează la centrul special de înscriere, din judetul în care doresc să participe la admitere, în conformitate cu prevederile Metodologiei.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Burgeri din carne de crocodil la un festival din România. Aţi încerca preparatul?

Observator » Educatie » Schimbări în procedura pentru înscrierea elevilor la liceu, din cauza pandemiei de coronavirus - surse