Antena Meniu Search
x

Video Birocraţia omoară România: Construcţia unui pod, blocată de trei plopi

Noi ne facem că vom construi un pod, voi vă faceţi că circulaţi. Aşa arată coşmarul de pe Drumul Naţional 1, între Alba Iulia şi Turda, semn că drumul nervilor nu se opreşte o dată ce treci de Valea Prahovei. Reabilitarea unui pod peste râul Arieş a fost amânată ani de zile, iar acum, când lucrările păreau că prind avânt, şantierul a luat o bine meritată.... pauză.

Alex Prunean
de Alex Prunean

la 11.05.2021, 20:19

Vezi și

Coloane cât vezi cu ochii şi o viteză de melc. Un oraş sufocat de trafic şi camioane uriaşe care îşi croiesc drum pe străduţe înguste. Totul se întâmplă din cauza unui pod neterminat de peste râul Arieş. Ritmul lucrărilor ţine şi el pasul cu traficul infernal. 

- "Da, e ok. Deci anu asta nu termină" 

- "Acuma numa Bunu Dumnezeu ştie ce-a fi..."

În contrast cu vacarmul din centrul oraşului, pe şantier e linişte şi pace.

Pe acelaşi subiect

- A fost o pauză de Paşte.

- O săptămână. Cât a ţinut Paştele.

Anca Pop - purtător de cuvânt DRDP CLUJ: "Au stagnat circa două săptămâni din cauza întârzierii obţinerii unor avize (...) Data finalizării lucrărilor nu va fi afectată". 

O promisiune blocată în birocraţie

Şi promisiunea este că podul va fi gata până la sfârşitul anului. 

Trei plopi şi o conductă de apă ar sta în calea fericirii miilor de şoferi care traversează zilnic zona. Drumarii încă nu au obţinut toate avizele pentru că Regia Naţională a Pădurilor încă nu şi-a dat acordul pentru tăierea unor copaci care încurcă macaraua de mare tonaj, necesară pentru a construi podul. 

Problemele la pod au apărut înainte de anul 2018, dar autorităţilor le-au luat cel puţin 3 ani să înceapă efectiv lucrările. Pe 25 martie a fost închisă circulaţia şi a început decopertarea asfaltului, dar pe 23 aprilie totul a fost oprit. Lucrările au fost reluate abia pe 5 mai, dar macaraua care demontează podul bucată cu bucată poate interveni doar de pe capătul acestuia.

25 martie - închiderea circulaţiei

29 aprilie - şantier închis pentru obţinerea avizului Gărzii Forestiere

5 mai - Lucrările au fost reluate parţial

11 mai - încă se aşteaptă avizul Gărzii Forestiere.

Sincron Lucian Bode - fost ministru al Transporturilor: "Am mai avut situaţii în care - nu aş vrea să arunc către o instituţie, mai ales că nu e responsabilitatea mea. Dar Regia Naţională a Pădurilor, din păcate nu a colaborat suficient de eficient, ca să nu spun altfel, pentru realizarea unor obiective de investiţii în special în infrastructura de transport"..

Reabilitarea a fost amânată ani de zile pentru că podul a trecut din administrarea Companiei de Drumuri la autorităţile locale, apoi s-a întors la CNAIR. Până la sfârşitul anului, când e termenul-limită de predare a lucrării, şoferii vor plăti în continuare preţul delăsării. Cu timp pierdut în trafic şi cu nervii lor.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Evenimente » Birocraţia omoară România: Construcţia unui pod, blocată de trei plopi