Meta, criticată de Revolut pentru atitudinea faţă de escrocherii: Gigantul tehnologic ar trebui să despăgubească victimele
Firma britanică de tehnologie financiară Revolut a criticat joi Meta Platforms, compania-mamă a Facebook, pentru abordarea sa de a combate frauda, spunând că gigantul tehnologic din SUA ar trebui să despăgubească direct persoanele care sunt victime ale înşelătoriilor prin intermediul platformelor sale de socializare, transmite CNBC, potrivit news.ro.

La o zi după ce Meta a anunţat un parteneriat cu băncile britanice NatWest şi Metro Bank cu privire la un cadru de partajare a datelor conceput pentru a ajuta la prevenirea ca clienţii săi să cadă pradă schemelor de fraudă, Revolut a spus că pactul ”nu îndeplineşte foarte mult din ceea ce este necesar pentru a combate frauda la nivel global”.
Într-o declaraţie, Woody Malouf, directorul pentru criminalitate financiară al Revolut, a declarat că planurile Meta de a combate frauda financiară pe platformele sale se rezumă la ”pasi mici, când ceea ce are nevoie industria cu adevărat este un salt uriaş înainte”.
”Aceste platforme nu au nicio responsabilitate în despăgubirea victimelor şi, prin urmare, nu au niciun stimulent să facă ceva în acest sens. Un angajament faţă de partajarea datelor, deşi este necesar, pur şi simplu nu este suficient de bun”, a adăugat Malouf.
Noi reforme în industria plăţilor vor intra în vigoare în Regatul Unit pe 7 octombrie
- EXCLUSIV. Ministrul Digitalizării, despre o nouă Revoluţie Industrială adusă de AI: Vom pierde 90 de milioane de...
- Mark Zuckerberg a capitulat în faţa lui Donald Trump: Meta plătește 25 de milioane de dolari după ce i-a blocat...
- Cum depistăm un fake news pe Facebook după scoaterea fact-checking. Interviu cu Alexandra Cernian, specialist al CE
- Creatorii de conținut ar putea primi 5.000 de dolari pentru a posta pe Facebook şi Instagram. Care sunt condiţiile
- Bloomberg: Meta, firma-mamă a WhatsApp, Facebook şi Instagram, va concedia aproape 3.600 de angajaţi cu...
CNBC a contactat Meta pentru comentarii. Noi reforme în industria plăţilor vor intra în vigoare în Regatul Unit pe 7 octombrie, care impun băncilor şi firmelor de plăţi să acorde victimelor aşa-numitei fraude autorizate cu plata push (APP) o despăgubire maximă de 85.000 de lire sterline (111.000 de dolari).
Autoritatea de reglementare a sistemului de plăţi din Marea Britanie a recomandat anterior o sumă maximă de compensare de 415.000 de lire sterline pentru victimele fraudei, dar a dat înapoi în urma reacţiilor băncilor şi firmelor de plată.
Malouf de la Revolut a spus că, în timp ce compania sa este de acord cu măsurile luate de guvernul Marii Britanii pentru a combate frauda, Meta şi alte platforme de social media ar trebui să îşi facă partea lor pentru a-i despăgubi financiar pe cei care sunt victime ale fraudei ca urmare a înşelătoriilor care apar pe site-urile lor.
62% dintre fraudele raportate de utilizatori pe platforma de banking online provin de la Meta
Compania fintech a publicat joi un raport în care susţinea că 62% dintre fraudele raportate de utilizatori pe platforma sa de banking online provin de la Meta, în scădere faţă de 64% anul trecut.
Facebook a fost cea mai comună sursă a tuturor înşelătoriilor raportate de utilizatorii Revolut, reprezentând 39% din fraude, în timp ce WhatsApp a fost a doua cea mai mare sursă de astfel de evenimente, cu o cotă de 18%, a declarat banca în ”Raportul privind securitatea consumatorilor şi criminalitatea financiară”.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰