Femeia care nu simte durere şi frică, în urma unor mutaţii genetice rare

O femeie din Scoţia nu simte durere şi frică, iar cauza e o condiţie medicală foarte rară. Medicii spun că în cazul lui Jo Cameron, o pensionară în vârstă de 71 de ani, este vorba despre unele mutaţii genetice, despre care cred că o ajută şi să se vindece mai repede.

Cristian Toteştean
de Cristian Toteştean

la 28.03.2019, 18:00

Jo Cameron, care locuieşte lângă Loch Ness, spune că a descoperit că are o condiţie medicală rară abia la vârsta de 65 de ani. Atunci, avea nevoie de un tratament pentru coapsă, când medicii i-au descoperit că are o problemă foarte serioasă, deşi nu simţea durere.

Anul următor, pensionara de 71 de ani a suferit o operaţie la mâini, dar, de asemenea, nu a simţit durere, deşi efectele post operatorii sunt dureroase, spune Sky News.

Surprinşi, medicii i-au spus atunci că ar putea fi vorba despre o condiţie genetică. Abia atunci, scoţianca şi-a dat seama că ceva nu a fost în regulă în tot restul vieţii sale.

Ea dezvăluie că, dacă suferea o arsură sau o tăietură, îşi dădea seama abia în momentul în care simţea miros de carne arsă. În plus, spune ea, orice rană uşoară i se vindeca extrem de repede.

Jo Cameron fotografiată lângă o casă

Explicaţia medicilor

Cazul pensionarei a atras atenţia medicilor cercetători în genetică de la Universitatea Oxford din Marea Britanie. Ei spun că ar fi vorba despre două mutaţii genetice care o fac pe scoţiancă să nu simtă durerea şi frica.

Una dintre ele a fost semnalată la o pseudogenă, care nu are funcţionabilitatea unei gene obişnuite. O mutaţie a fost identificată şi în gena FAAH, considerată de cercetători a avea un rol extrem de important în cazul senzaţiilor de durere.

În experimentele lor, cercetătorii au descoperit că şoarecii care nu au gena FAAH au o senzaţie de durere redusă şi, de asemenea, viteza de vindecare este redusă. Starea de anxietate, de asemenea, este redusă, la fel şi senzaţia de frică.

Speranţe pentru un tratament revoluţionar

Medicii cred că, foarte posibil, mai sunt persoane care au aceeaşi mutaţie genetică şi fac apel către cei care nu simt durerea să facă pasul înainte.

Cercetările făcute în urma studierii cazului lui Jo Cameron au fost publicate de doctori în Jurnalul Britanic al Anesteziei.

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Sanatate » Femeia care nu simte durere şi frică, în urma unor mutaţii genetice rare