România a devenit cimitirul de maşini al Europei, după eliminarea timbrului de mediu
După eliminarea timbrului de mediu, vine potopul de maşini vechi. Românii care aveau maşinile înmatriculate în Bulgaria şi-au repatriat autovehiculele în ţara natală. Astfel, numărul maşinilor vechi de 17 sau chiar 20 de ani a crescut de două ori şi jumătate faţă de anul trecut.
După eliminarea timbrului de mediu, vine potopul de maşini vechi. Românii care aveau maşinile înmatriculate în Bulgaria şi-au repatriat autovehiculele în ţara natală. Astfel, numărul maşinilor vechi de 17 sau chiar 20 de ani a crescut de două ori şi jumătate faţă de anul trecut.
De când a fost eliminat timbrul de mediu, în România specialiştii vorbesc despre un boom auto fără precedent. În traficul de la noi au ajuns cele mai vechi maşini din toată Europa.
Parcul auto de la noi imbatraneste pe zi ce trece. Cei mai multi dintre romani isi cumpara masini second hand pe care dau cateva mii de Euro. Masini pe care nu si le-ar permite daca le-ar cumpara noi. Asa se face ca in ultimele 5 luni ale anului, in tara noastra au ajuns cu 160% mai multe masini mai vechi de 17 ani.
În jur de 400.000 de maşini au fost înmatricultate de la începutul anului, în creştere cu 80% faţă de anul trecut. Cele mai multe au de la 12 la 20 de ani. Cu timbrul de mediu, înmatricularea unei maşini vechi ajungea şi la câteva mii de euro. Acum, costă în jur de 1.500 de lei.
Dar preţul mult mai mic are reversul lui.
Chiar şi aşa, o maşină veche rămâne o maşină veche. În maximum 2 ani, va avea nevoie de reparaţii capitale.
Deocamdată autorităţile de la noi nu au găsit o soluţie pentru limitarea importurilor. Specialiştii Registrului Auto Român au propus însă un proiect prin care maşinile mai vechi de 12 ani să ajungă la inspecţia tehnică periodică o dată pe an.
Însă, nu poate fi aplicat pentru că mai întâi trebuie schimbată legislaţia.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰