NASA a publicat noi înregistrări cu sunetele captate de roverul Perseverance, pe Marte. De această dată este vorba de scârțâitul produs de roțile de metal pe suprafața planetei roșii. "Dacă aș auzi sunetele astea în timp ce aș fi la volan, aș trage mașina pe dreapta și aș chema o platformă", a glumit Dave Gruel, inginerul care a lucrat la camerele și microfoanele roverului.

la 18.03.2021, 16:10

Imagini surprinse de roverul Perseverance pe Marte
Imagini surprinse de roverul Perseverance pe Marte - NASA
  • Cele mai importante știri ale zilei sunt la Observator 19, Antena 1

Perseverance are două device-uri de înregistrare care au fost montate pentru a oferi posibilitatea atât cercetătorilor cât și publicului larg să fie martori ai fenomenelor petrecute pe Marte, dar au și o valoare științifică. Natura sunetelor captate pot furniza date despre textura suprafeței - cât de dure sau cât de moi sunt rocile, de exemplu, potrivit BBC.

Noua înregistrare conține sunetele captate de rover, pe 7 martie, după un traseu de 27 de metri pe suprafața planetei roșii. Sunetele sunt mai diferite din cauza presiunii reduse a aerului și a compoziției rocilor. Deși scârțâitul roților este zgomotos, sunetul se aude înăbușit.

Roverul Perseverance, o misiune de doi ani

Timp de 2 ani, Roverul va explora un fost lac de pe Planeta Marte, iar descoperirile ar putea fi vitale pentru colonizarea Planetei Roşii.

”Vom înţelege cu adevărat Marte, evoluţia planetei, dacă a existat viaţă acolo dar vom pregăti şi eventuale misiuni umane pe Marte. Acesta este un pas pe această cale de a ne atinge acest scop. Un pas major”, a spus Steve Jurczyk, cercetător NASA .

Roverul are dimensiunile unui mic automobil şi cântăreşte o tonă. Aparatura de la bord recreează, practic, simţurile umane. La bordul Roverului se mai află 3 roboţi care vor analiza atmosfera şi vor preleva probele necesare. Dar şi un elicopter, Ingenuity.

Misiunea NASA a ajuns cu succes pe Marte, pe 18 februarie. Roverul "Perseverance" va trebuie să culeagă primele mostre de sol de pe această planetă şi să le depoziteze într-o locaţie prestabilită. Acestea ar trebui să fie preluate de o misiune ulterioară şi aduse pe Pământ, la finalul acestui deceniu. Scopul este căutarea eventualelor urme de viaţă, lăsate în trecutul îndepărtat.

Vă afectează schimbările bruşte de temperatură?

Observator » Stiinta » NASA a publicat înregistrarea cu scârțâitul roților roverului Perseverance, pe Marte