Video NASA a publicat o filmare cu momentul în care roverul Perseverance ajunge pe Marte și primele sunete captate

NASA a publicat primele imagini filmate de camerele roverului Perseverance, cel mai sofisticat aparat trimis vreodată în cosmos, în momentul în care acesta atinge solul Planetei Marte, dar și primele sunete captate.

Ana Maria Ghiarasim
de Ana Maria Ghiarasim

la 22.02.2021, 23:40

NASA publică primele sunete captate pe Marte și momentul în care roverul Perseverance atinge solul planetei Roșii - Bestimage / Nasa via Bestimage via Hepta
  • NASA a publicat primele imagini de pe Marte, așa cum au fost ele transmise de roverul Perseverance.

Imaginile surprinse la bordul navei spațiale încep la 17 kilometri deasupra suprafeței planetei Marte, arătând desfășurarea parașutei supersonice, cea mai masivă parașută trimisă vreodată în altă lume, și se încheie cu amartizarea roverului în crater.

Un microfon atașat roverului nu a colectat date utilizabile în timpul coborârii, dar un alt dispozitiv a supraviețuit coborârii extrem de dinamice la suprafață și a obținut sunete transmise din craterul Jezero, pe 20 februarie.

Briza marțiană, în câteva secunde

Pentru câteva secunde se poate auzi o briză marțiană, precum și sunetele mecanice ale roverului care operează la suprafață.

„Pentru cei care se întreabă cum e să cobori pe Marte - sau de ce este atât de dificil - sau cât de grozav ar fi să faci acest lucru - nu trebuie să căutați mai departe”, a declarat Steve Jurczyk, cercetător NASA.

„Perseverance abia a început și a oferit deja unele dintre cele mai iconice imagini din istoria explorării spațiale. Acesta întărește nivelul remarcabil de inginerie și precizie necesare pentru a construi și a zbura un vehicul către Planeta Roșie”, a mai spus el.

De asemenea, luni a fost lansată prima panoramă a misiunii asupra locației de aterizare a roverului, realizată de cele două camere de navigație situate pe catargul său.

Cea mai intimă vedere din lume a aterizării pe Marte începe la aproximativ 230 de secunde după ce nava spațială a intrat în atmosfera superioară a Planetei Roșii cu o viteză de 20.500 km/h.

Roverul Perseverance, o misiune de doi ani

Timp de 2 ani, Roverul va explora un fost lac de pe Planeta Marte, iar descoperirile ar putea fi vitale pentru colonizarea Planetei Roşii.

”Vom înţelege cu adevărat Marte, evoluţia planetei, dacă a existat viaţă acolo dar vom pregăti şi eventuale misiuni umane pe Marte. Acesta este un pas pe această cale de a ne atinge acest scop. Un pas major”, a spus Steve Jurczyk, cercetător NASA .

Roverul are dimensiunile unui mic automobil şi cântăreşte o tonă. Aparatura de la bord recreează, practic, simţurile umane. La bordul Roverului se mai află 3 roboţi care vor analiza atmosfera şi vor preleva probele necesare. Dar şi un elicopter, Ingenuity.

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Stiri externe » NASA a publicat o filmare cu momentul în care roverul Perseverance ajunge pe Marte și primele sunete captate