(P) Cum să recunoști un spațiu comercial cu potențial de dezvoltare?
Probabil că știi deja că nu este deloc ușor să construiești o afacere și că amplasarea acesteia contează extrem de mult atunci când vrei să atingi culmile succesului.
Localizarea, structura și dinamica zonei influențează direct veniturile, vizibilitatea și stabilitatea pe termen lung. Când știi la ce să fii atent, poți identifica imediat locurile care îți oferă potențial real de dezvoltare, așa că citește mai departe!
Traficul pietonal
Primul semn că un spațiu are potențial este vizibilitatea pentru că un flux constant de oameni înseamnă șanse mai mari ca afacerea ta să fie observată. Observă ce tipuri de oameni circulă în zonă și la ce ore se formează cele mai mari volume de trafic. Analizează cum se ajunge la locație, dacă există transport public, locuri de parcare, trotuare largi pentru că un spațiu ușor de găsit și de accesat atrage mai mulți clienți și oferă continuitate pe termen lung.
Dacă este poziționat într-o zonă comercială, lângă servicii complementare sau într-o zonă care urmează să fie modernizată, potențialul este foarte mare. Dacă vrei să faci o investiție bună, poți lua în considerare să cumperi la licitație un spațiu comercial pentru că ai toate șansele să găsești oportunități inaccesibile în alte contexte. Vezi mai multe licitații la care poți participa!
Profilul zonei
Fiecare zonă are un anumit tip de public, astfel că unele atrag tineri activi, altele familii, iar altele persoane care caută servicii de top. De exemplu, acest spatiu comercial in Cluj Napoca poate fi cumpărat la licitație și este excelent pentru cei care își doresc o proprietate cu deschidere la public, într-o zonă bună a orașului și care poate fi o adevărată oportunitate pentru dezvoltare. Suprafața generoasă de 383 mp, terasa de 57 mp și cele 2 locuri de parcare amenajate la subsol sunt atractive și pot deschide ușile către mai multe tipuri de afaceri, în special magazine.
Infrastructura disponibilă
Un spațiu comercial are nevoie de infrastructură care să susțină activitatea zilnică. Verifică instalațiile electrice, sistemele de ventilație, alimentarea cu apă și calitatea pereților. De asemenea, analizează structura clădirii și posibilitatea de reamenajare, dacă dorești să o adaptezi brandului tău. Spațiile situate la parter, cu vitrine mari și acces direct din stradă, oferă un mare avantaj în atragerea publicului, așa cum este cazul și proprietății mai sus amintite. Faptul că aceasta se află la parterul unui imobil construit în anul 2019 reprezintă un mare avantaj deoarece nu sunt necesare investiții pentru renovare.
Dinamica economică a zonei
Un spațiu comercial cu potențial se află într-o zonă care evoluează, așa că urmărește ce alte afaceri se deschid în apropiere și dacă există proiecte de dezvoltare imobiliară, birouri sau centre rezidențiale noi. Dacă apar constant noi investiții, înseamnă că acea zonă se transformă treptat, ceea ce duce la creșterea valorii proprietăților.
Raportul între cost și potențial
Un spațiu scump nu garantează rezultate mai bune, la fel cum nici unul mai ieftin nu înseamnă că faci economii. Ceea ce contează este raportul între costul de achiziție sau închiriere și veniturile pe care spațiul le poate genera. Calculează perioada de amortizare, costurile de amenajare, utilitățile și întreținerea. Un spațiu aflat într-o zonă în creștere, dar încă accesibil ca preț, poate aduce un randament mai mare pe termen lung.
Avantajele achiziției prin licitație
Merită să iei în considerare achiziția spațiului comercial la licitație, iar la Azitis ai acces la oferte variate, în diferite zone, cu prețuri competitive și documentație transparentă. Poți evalua din timp toate informațiile despre spațiu și poți face o ofertă bazată pe date concrete, fiind mult mai ușor să faci totul online.
Descoperă chiar acum spațiile comerciale disponibile la licitație în cadrul platformei Azitis!
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰