Cerere de piloţi uriaşă din partea companiilor. Ce salarii primesc cei care fac cursul de 40.000 de euro
Nu mai avem restricţii dar tot vom avea concedii cu emoţii. Companiile aeriene și aeroporturile sunt în continuare în mare criză de presonal și știm de anul trecut că asta duce la cozi infernale bagaje pierdute şi zboruri anulate. O şcoală de aviaţie din Bucureşti are cerere de 150 de piloţi şi însoţitori de zbor în fiecare lună, dar nu poate acoperi nevoile pieţii. Estimările spun că numărul de pasageri din aeroporturile româneşti va depăşi anul acesta recordul de 24 de milioane înregistrat înaintea pandemiei de COVID.
De Redactia Observator la 29.03.2023, 20:03Anunţul cu care începe fiecare zbor este repetat la toate şcolile de aviaţie. Cererile de însoţitori de zbor au crescut şi se vor mări pe măsură ce turismul îşi revine după criza provocată de coronavirus.
Mihaela Spânu- reprezentant şcoală aviaţie: Cererea este cu 50% mai mare decât anul trecut, să nu mai vorbim de anii trecuţi... Companiile aeriene îşi aduc avioane noi şi le creşte flota văzând cu ochii. Capacitatea avioanelor este din ce în ce mai mare. Foarte rar întâlneşti avioane care să zboare cu mai puţin de patru însoţitori de bord.
Cererea pentru piloţi şi însoţitori de zbor este atât de mare, încât multe linii aeriene recrutează candidaţi încă din timpul cursurilor. Andrei a venit de la Chişinău să facă şcoala de însoţitor de zbor la Bucureşti şi este foarte aproape să îşi îndeplinească visul.
În România sunt 7 şcoli care pregătesc însoţitori de zbor şi piloţi
- Pilotul decorat de ruşi şi făcut "idiot" de americani a povestit cum a provocat prăbuşirea dronei americane de...
- Efort masiv al Rusiei pentru a recupera şi analiza drona americană doborâtă în Marea Neagră. Reacţia SUA
- Femei de milioane: Vatmanițe, piloți sau polițiste, doamnele își fac meseria cu pasiune și dedicare: "Dacă...
Cursul de steward cost 1.400 de euro, durează între două şi şase luni, iar la final oferă un atestat recunoscut internaţional - absolvenţii se pot angaja oriunde în lume. Ca să treacă testele, ei trebuie să înveţe să gestioneze multe situaţii de risc într-un avion.
La cursuri, cei care vor să devină stewarzi învăţă şi să stingă un incendiu care poate apărea în avion. Urmează lecţia despre amerizare, aterizarea forţată în apă. Însoţitorii de zbor trebuie să îşi umfle bărcile gonflabile şi să ajute călătorii să iasă din aeronavă.
Cursul pentru piloţi de linie se poate întinde pe trei ani şi costă 40 de mii de euro. Investiţia se poate recupera destul de repede - salariul de început al unui copilot este trei mii de euro. Pentru avioane uşoare, atestatul este nouă mii de euro.
Anul trecut, milioane de europeni şi-au distrus vacanţa din cauza crizei de personal din aviaţie. Piloţi, însoţitori de zbor şi angajaţi de la bagaje au fost concediaţi în timpul pandemiei de coronavirus, iar companiile din industrie nu au putut să îşi refacă efectivele la timp pentru reluarea călătoriilor.