Totul până la bani. UEFA cere jucătorilor să nu mai îndepărteze sticlele cu băuturi ale sponsorilor
UEFA le-a cerut jucătorilor să nu mai îndepărteze sticlele cu băuturi care provin de la sponsori, precum Coca Cola sau Heineken, după gesturile făcute de mai mulţi fotbalişti la conferinţele de presă de la EURO 2020.
UEFA "a reamintit echipelor participante că aceste parteneriate sunt destinate organizării turneului şi pentru a asigura dezvoltarea fotbalului în toată Europa, în special pentru tineri şi femei". Managerul competiţiei, Martin Kallen, a asigurat că problema principală a fost gestul lui Ronaldo, dar că există o oarecare înţelegere faţă de jucătorii care adoptă acest comportament, faţă de alcool, din motive religioase, precum Paul Pogba.
UEFA nu a luat nicio măsură disciplinară până în prezent, dar Kallen a subliniat că regulile turneului impun respectarea acordurilor UEFA cu sponsorii, chiar dacă jucătorii cu norme religioase de respectat - aşa cum sa întâmplat cu Pogba - "nu vor avea o sticlă de alcool în faţa lor". Responsabilii relaţiilor cu mass-media de pe cele 11 stadioane din Europa ar trebui, de asemenea, să ajute la îndepărtarea sticlelor de bere înainte de sosirea unui jucător musulman.
Coca-Cola şi Heineken se numără printre cei 12 sponsori de nivel înalt ai turneului şi contribuie la veniturile totale ale turneului, de aproape două miliarde de euro. De asemenea, jucătorii primesc în mod indirect bani din veniturile din contractele comerciale ale Euro 2020, prin intermediul federaţiilor lor naţionale şi prin intermediul cluburilor de la care provin. Cele 24 de federaţii naţionale care participă la Euro 2020 vor împărţi 371 de milioane de euro premii în bani, iar campioana va primi până la 34 de milioane de euro.
Gesturile controversate ale lui Cristiano Ronaldo şi Paul Pogba
- Reacţia UEFA după gestul lui Ronaldo cu sticlele de Coca-Cola. Cristiano a făcut reclamă produsului în urmă cu...
- Vedetele de la EURO au o problemă cu sponsorii turneului: Pogba a mutat o sticlă de bere după ce Ronaldo a fost...
- Gestul viral al lui Cristiano Ronaldo a produs prăbuşirea la bursă a Coca Cola. Pierderi de 4 miliarde de dolari -...
La conferinţa de presă de luni, cu o zi înainte meciului de la Budapesta, dintre Portugalia şi Ungaria, Cristiano Ronaldo a mutat 2 sticle de Coca-Cola de pe masa lui şi a luat una de apă, spunând "apă!", un îndemn la a nu bea celebra băutură răcoritoare.
Momentul care a devenit rapid viral pe reţelele de socializare s-a tradus printr-o scădere de 1,6% a acţiunilor Coca Cola la bursă. Potrivit marca.com, valoarea unei acţiuni a scăzut de la 56.10 dolari, la 55.22 dolari. Per total, valoarea acţiunilor companiei americane a scăzut de la 242 miliarde de dolari, la 238 de miliarde.
La rândul său, francezul Paul Pogba a luat o sticlă de bere (fără alcool) care se afla în faţa sa şi a pus-o sub masă, la o conferinţă de presă de la Euro-2020. Pogba este musulman, iar religia îi interzice să consume alcool, motiv pentru care a luat sticla de Heineken din faţa sa.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰