Video Transalpina şi Transfăgărăşanul intră în modernizare. Ce lucrări se vor executa pe cele mai spectaculoase drumuri din munţii României
Cele mai spectaculoase drumuri din munţii României intră în modernizare. Transalpina şi Transfăgărăşanul vor fi reabilitate. Pentru Transfăgărăşan, se fac deja studii pentru intervenţiile ce vor fi făcute, în timp ce pentru Transalpina se aşteaptă deszăpezirea ca să poată fi realizată o expertiză. Odată modernizate, şoselele montane vor rămâne deschise mai mult timp.
Transalpina e cea mai înaltă şosea din România şi una dintre atracţiile principale printre turiştii străini. Are statut de drum în lucru încă din 2012, când lucrările de modernizare s-au încheiat după ce firma constructoare a intrat în faliment. După mulţi ani de procese, Compania de Drumuri a reuşit să-l preia în administrare şi vrea să-l reabiliteze.
Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova: Noi nu am avut dreptul să facem niciun fel de lucrare în perioada 2012 – 2023, când am recâştigat acest drum.
Transalpina are aproape 150 de kilometri
Transalpina are aproape 150 de kilometri şi traversează munţii Parâng prin patru judeţe: Gorj, Vâlcea, Alba şi Sibiu.
- Cel mai scump drum judeţean din România este aproape gata. Traseul are 78 de km şi concurează la frumuseţe cu...
- Sute de bolovani s-au prăbuşit pe Transalpina, în drum spre Domeniul Schiabil Şureanu. Traficul, reluat după...
- TransApuseana, rival pentru Transfăgărăşan şi Transalpina. E cea mai mare investiţie în drum judeţean din...
Diana Speretoiu, reporter Observator: De aici începe Transalpina. Suntem în localitatea Bengeşti Ciocadia, din judeţul Gorj, şi găsim deja o primă lucrare care nu a fost terminată. Acest trotuar care trebuia să fie asfaltat de mai bine de zece ani
Drumul şerpuieşte apoi spre staţiunea Rânca.
Diana Speretoiu, reporter Observator: De la ieşirea din staţiunea Rânca, urmează cel mai spectaculos tronson al şoselei care urcă până la cota 2145. Acest segment, de altfel, are nevoie şi de cele mai complexe lucrări. Cum Transalpina este închisă în această perioadă, expertiza se va face după ce şoseaua va fi deszăpezită
Lucrările vizează punerea în siguranţă a circulaţiei rutiere
Lucrările de care are nevoie drumul vizează, în principal, punerea în siguranţă a circulaţiei rutiere. Sunt zone unde lipseşte parapetele de protecţie ori plase de siguranţă pe versanţi. E şi motivul pentru care au fost impuse restricţii de viteză şi de tonaj.
Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova: Vorbim de plase de protecţie în special la Vârful Păpuşa, unde periodic avem acele căderi de pietre, ziduri de sprijin atât pe partea cu versantul, cât şi pe partea cu râpa, pe partea stângă tehnică. Mai avem de pus parapet. Avem de asfaltat zona Obârşia Lotrului, unde se intersectează cu DN 7A.
Lucrări de modernizare sunt anunţate şi pe Transfăgărăşan. Compania de Drumuri a anunţat că a alocat peste 8 milioane de lei pentru un studiu de fezabilitate. Se va interveni între Piscul Negru şi Bâlea Cascadă, tronson închis în sezonul rece.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰