Antena Meniu Search
x

Noaptea rechinilor! Scufundarea navei USS Indianapolis, cel mai cumplit atac din istorie

30 iulie 1945 - cea mai mare pierdere de vieţi din istoria Marinei Americane! Japonezii scufundă crucișătorul american USS Indianapolis. Din echipajul de 1196 de oameni, 300 mor la momentul atacului japonez, iar 600 vor pieri în zilele următoare din cauza hipotermiei, deshidratării și atacurilor de rechini

30 iulie 1945 - cea mai mare pierdere de vieţi din istoria Marinei Americane! Japonezii scufundă crucișătorul american USS Indianapolis. Din echipajul de 1196 de oameni, 300 mor la momentul atacului japonez, iar 600 vor pieri în zilele următoare din cauza hipotermiei, deshidratării și atacurilor de rechini

Povestea navei USS Indianapolis începe cu mult înainte de 30 iulie. Construită în 1930, aceasta a fost martora atacului de la Pearl Harbor (7 decembrie 1941) şi a transportat bomba atomică “Little Boy”, ce va distruge oraşul japonez Hiroshima (6 august 1945).

În 12 minute s-a scufundat luând în adâncuri 300 de oameni!

Pe 28 iulie 1945, Indianapolis primește ordine să se alăture navei USS Idaho în golful Leyte din Filipine pentru a se pregăti pentru invazia Japoniei.

Așadar, nava pornește singură, fără escortă, spre Leyte. Imediat după miezul nopții, pe 30 iulie, ea a fost lovită de două torpile lansate de submarinul japonez I-58, aflat sub comanda lui Mochitsura Hashimoto.

Prima torpilă a explodat în prora navei, la nivelul apei. A doua a lovit nava direct în mijloc, chiar în zona unde erau situate rezervoarele de combustibil şi încărcătura de obuze şi proiectile.

Exploziile rezultate au dus literalmente la despicarea navei, întrerupând definitiv alimentarea cu energie electrică. În câteva minute, nava a început să ia apă şi să se scufunde. Din echipajul iniţial, care număra 1.196 membri, circa 900 au supravieţuit exploziilor şi s-au aruncat în apă. 12 minute mai târziu, una dintre cele mai mari nave de război americane din cea de-a doua Conflagraţie Mondială avea să dispară pentru totdeauna, înghiţită de apele Pacificului. Majoritatea supravieţuirilor se aflau în apă, având asupra lor doar vestele de salvare din dotare.

RECHINII DEVIN CEI MAI MARI DUŞMANI!

Fără apă potabilă, fără hrană, fără arme şi, mai ales fără nicio formă de protecţie împotriva rechinilor, cei care au scăpat de moartea adusă de torpile, aveau să aibă parte de un sfârşit cumplit.

Timp de aproape patru zile şi patru nopţi, marinarii americani au fost la cheremul rechilor. Din cei 880 oameni, doar 317 aveau să supravieţuiască acestui asalt al morţii, venit sub forma gurilor flămânde ale rechinilor, a setei, a hipotermiei, deshidratării, foamei, otrăvirii cu sare şi chiar a demenţei.

Conform declaraţiilor martorilor supravieţuitori, atacurile rechinilor nu au urmat imediat după scufundarea navei, ci odată cu răsăritul zorilor. Asalturile prădătorilor marini au continuat apoi cu regularitate în tot răstimpul scurs până la apariţia navei salvatoare, distrugătorul USS Cecil Doyle.

La început, rechinii, care nu erau obişnuiţi cu imaginea atâtor oameni în mijlocul oceanului, s-au apropiat temători şi curioşi doar pentru a inspecta trupurile naufragiaţilor.

Rechinii au început prin a se hrăni din cadavrele celor ce muriseră deja, slăbiţi de lipsa apei potabile şi expunerea îndelungată la elementele naturii. Apoi, au trecut la cei aflaţi încă în viaţă.

Ororile înregistrate de echipajele de salvare provoacă fiori chiar şi astăzi: 579 oameni morţi în chinuri indescriptibile, din care mai pluteau, la suprafaţa apei, membre, capete, fragmente...

Rechinii erau într-atât de sătui, încât ajunseseră să consume la alegere doar anumite părţi din trupurile omeneşti.

SALVAREA SUPRAVIEŢUITORILOR!

Imediat după ora 11 dimineaţa, în cea de-a patra zi a calvarului, supravieţuitorii au fost descoperiţi accidental de locotenentul de aviaţie Wilbur C. Gwinn, care pilota aparatul său de tip PV-1 Ventura Bomber. Pilotul american se afla într-o misiune oficială de patrulare, într-o acţiune de rutină legată de supravegherea submarinelor japoneze. În faţa crudului spectacol, Wilbur C. Gwinn a alertat bază militară din Peleiu.

Personalul de acolo a trimis un alt avion, aflat sub comanda locotenentului Adrian Marks, care a confirmat situaţia şi s-a îndreptat spre distrugătorul USS Cecil Doyle, cerând ajutorul căpitanului navei.

Între timp, conştient de faptul că poate ajunge la locul dramei înaintea distrugătorului, Adrian Marks şi subordonaţii săi de la bordul aeronavei militare au luat decizia de a se îndrepta direct spre supravieţuitori, pentru a le acorda tot ajutorul posibil.

Ajunşi deasupra apelor însângerate, piloţii militari de pe aeronava de tip PBS (aeronavă care poate ameriza) au început să arunce bărci de salvare gonflabile şi provizii celor aflaţi în infernul plin de rechini. În timpul acestei operaţiuni, piloţii aerieni au putut observa ei înşişi cum rechinii încă îi atacau pe supravieţuitorii naufragiului.

Oripilaţi, au ignorat ordinele care le interziceau să amerizeze şi au coborât aeronavă pe apă, în încercarea disperată de a oferi o platformă sigură pe care să se poată refugia marinarii care ar mai fi fost capabili de asta.

Când fuselajul avionului era ticsit cu marinari, supravieţuitorii epuizaţi, care nu-şi mai puteau ţine echilibrul pe suprafaţa alunecoasă a avionului, au fost legaţi de aripile acestuia cu ajutorul corzilor paraşutelor de la bord.

Prin gestul său, echipajul aeronavei a salvat 56 de marinari, doar în decursul acelei zile teribile. USS Cecil Doyle, sosit în toiul nopţii, a definitivat probabil cea mai impresionantă operaţiune de salvare pe mare din istorie.

Impactul acestui dezastru, neanticipat de niciun oficial al U.S. Navy, a fost unul de proporţii. Temând-se de reacţia opiniei publice şi de o eventuală lovitură dată moralului soldaţilor aflaţi la sfârşitul celui mai devastator război din istorie, autorităţile americane au decis ca, pentru moment, să păstreze tăcerea asupra incidentului.

Anunţul public despre soarta crucişătorului USS Indianapolis a fost dat două săptămâni mai târziu, pe data de 15 august 1945. Washingtonul a dorit astfel ca anunţul capitulării Japoniei, dat de preşedintele Harry Truman, să nu fie deloc umbrit de vestea tragediei marinarilor americani...

Citeşte şi Orașul DISPĂRUT după cutremurul din noiembrie 1940. 75 de ani de la marea CATASTROFĂ din România

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Evenimente » Noaptea rechinilor! Scufundarea navei USS Indianapolis, cel mai cumplit atac din istorie