Antena Meniu Search
x

Video România pierde anual sute de mii de turişti. Nu există curse aeriene care să ducă oamenii la munte sau la mare

Avem o ţară frumoasă, dar nu facem nimic să le-o arătăm şi altora. Pierdem anual sute de mii de turişti pentru că nu există curse aeriene care să-i aducă pe litoral sau la munte. Pe aeroportul din Constanţa aterizează, atenţie, doar 2 curse externe. Cel din Tulcea abia a obţinut clasificarea să poată primi avioane cu mai mult de 10 pasageri. Iar aeroportul din Braşov va deveni operaţional abia la anul. Aşa că până atunci, turiştii străini care vor la mare, în deltă sau la munte trebuie să se încoloneze pe Autostrada Soarelui sau pe DN1.

Andreea Filip
de Andreea Filip

la 29.05.2022, 20:36

Vezi și

Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu. Am putea să-i spunem "poarta aeriană a litoralului". Dar pe această "poartă" nu intră mai nimeni. Bate vântul prin terminalele de plecări și sosiri, pista pare părăsită. Pe 19 aprilie, Guvernul a anunțat semnarea unui proiect de modernizare, pe fonduri europene. Investim 136 de milioane de euro, poate vin şi turiştii. "Este o prioritate pentru noi Constanţa. În două săptămâni, iată că am venit împreună cu preşedintele Camerei Deputaţilor de două ori. Atât aeroportul, cât şi portul. Avem aici partenerii noştri din NATO care ne asigură siguranţa şi e bine", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

"În momentul de faţă, curse comerciale sunt Lutonul şi Istanbulul. Deci două?! Două... şi v-am zis... intră... Şi interne? Interne încep din 15 iunie. Clujul şi Oradea", a declarat Bogdan Artagea, director AIMK. O lună mai târziu, din cele două curse interne a mai rămas doar una. Şi aia, mai încolo. "Din 20 iunie este anunţată cursa internă Constanţa - Cluj Napoca şi retur, cu trei frecvenţe pe săptămână. Era anunţată,până în prezent,şi o cursă către Oradea, cu două frecvenţe pe săptămână, însă a fost anulată recent de către operator", a declarat Elena Vîţă – reprezentant AIMK.

Puţinii turiști care pot zbura spre Constanţa au de trecut şi un test al răbdării. Singura legătură a aeroportului cu oraşul e... transportul în comun. Taxiurile sau shuttle bus-urile vin doar la comandă. "Deși Constanța este un judeţ turistic extrem de important din România, avem în continuare o accesibilitate extrem de redusă către această destinație. Sunt sute de mii de turiști pe care îi pierdem anual", a declarat Corina Martin -  proprietar agenție de turism.

Nu este rentabil nici pentru companiile aeriene, care evită, de ani buni, aeroporturile din Dobrogea. "Companiile aeriene nu își asumă riscul de a veni pe litoral și a avea pierderi. Peste tot în lume. Atunci când vin companii aeriene, sunt sprijiniți de autoritățile locale cu o sumă per pasager", a declarat Cristian Bărhălescu – fost secretar de stat în Ministerul Turismului. Nici în cea mai populară zonă montană nu ajung avioane. Din 2001 se căznesc autorităţile braşovene să îşi vadă visul împlinit. 130 de milioane de euro a costat, până acum, ridicarea aeroportului de lângă Ghimbav.

"Eu vă spun că în noiembrie trebuie să fie gata tot ce înseamnă infrastructura de aeroport. Ce rămâne de făcut este partea de navigaţie aeriană", a declarat Alexandru Anghel, director Aeroport Braşov. Până la Aeroportul Internaţional Otopeni, distanţa este de 168 de kilometri. În condiţiile actuale de trafic, se parcurge în două ore şi 33 de minute, iar unul dintre motive este Drumul Naţional 1, pe Valea Prahovei. O singură bandă pe sens, tot timpul aglomerată. În ciuda distanţei scurte, este de aşteptat să avem o cursă aeriană între Bucureşti la Braşov, mai ales că autostrada prin Valea Prahovei nu are nicio şansă să fie gata în următorii ani.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Credeţi că atacul Iranului asupra Israelului va escalada într-un conflict la scară largă?

Observator » Evenimente » România pierde anual sute de mii de turişti. Nu există curse aeriene care să ducă oamenii la munte sau la mare