Pasaj înalt de 10 etaje, construit pe bucăţi şi împins sub 11 linii de cale ferată. Construcţia unică în România
Premieră la Timişoara unde, la realizarea unui pasaj, se foloseşte o tehnologie unică în România. Colosul de beton a fost construit separat, pe şantier, iar în săptămânile următoare va fi împins pe sub 11 linii de cale ferată. Noutatea este modul în care se va face acest lucru, fără ca traficul ferovoar să fie oprit sau măcar afectat. 40 de milioane de euro a costat proiectul ambiţios care va fi gata anul viitor.
De Iulia Pop la 28.10.2024, 14:51De câteva luni se lucrează la acest colos de beton. E făcut după o tehnologie nouă pentru țara noastră, dar folosită deja la proiecte importante de infrastructura din Europa.
Cum va fi construit proiectul
Imaginați-vă un bloc de 10 etaje, cu 2 scări, răsturnat, care va fi introdus sub 11 linii cale ferată, fără a afecta traficul feroviar. Colosul de 70 de m lungime şi 30 lăţime va înghiţi 3500 de mc de beton şi aproape 420 tone de fier. În câteva săptămâni începe efectiv să fie împins, un metru în fiecare zi.
"Dacă s-ar fi făcut în sistem clasic, tradiţional, era deranj. Ar fi fost haos în traficul feroviar este o structură din beton, beton armat, care având în vedere că se împinge are nevoie de mai multă armătură şi nişte suporţi cu cabluri ce vor fi tensionate", declară Luigi Pastorelli, manager de proiect.
- Tânăr lovit grav de un Volkswagen, pe o trecere de pietoni din Timișoara. Impactul a fost surprins de camere
- Fals medic estetician în Timișoara. A făcut intervenții de estetică, remodelare și întreținere corporală...
- Momentul în care trei bărbaţi se iau la bătaie după o şicanare în trafic, în Timişoara. Unul dintre ei a...
Peste 60 de muncitori sunt constant pe şantierul viitorului pasaj Solventul din Timișoara. La finalul lucrărilor aici vor fi o pistă de biciclete, două benzi pentru maşini şi o linie de tramvai şi acelaşi lucru şi pe partea cealaltă - o linie de tramvai, doua benzi de maşini, trotuar şi pistă biciclete.
Când va fi gata pasajul
Pasajul va rezolva mult din aglomeraţia din trafic, atunci când va fi complet gata, în vara anului viitor.
"Este un pas enorm aşteptat de 30 de ani, este prima legatură nouă peste calea ferată care se construieşte în Timisoara, de la Revoluţie încoace, primul drum nou. Undeva, dacă nu apar probleme, anul viiitor în primăvară trebuie să fie pe poziţie", spune Ruben Lațcău, viceprimar Timișoara.
Pasajul Solventul face parte dintr-un proiect mai amplu, care prevede şi un pod peste Bega, la a cărui documentaţie tehnică se lucrează în prezent, dar şi un drum. Valoarea totală este de 40 de milioane de euro.