Strategia României pentru a deveni o destinaţie populară. Statul a plătit 140.000 de € pentru a-i atrage pe italieni în vacanţă: Am venit fără să ştim ceva
De pe ultimul loc în Europa la numărul de turişti străini, România a început o campanie inedită de promovare în Italia. Mijloacele de transport de la Roma şi Milano sunt acoperite cu imagini din cele mai pitoreşti destinaţii de la noi, iar în staţiile de metrou, panouri publicitare cheamă vizitatorii să vadă frumuseţile româneşti. Reclamele au fost amplasate strategic - cele două metropole au peste 15 milioane de turişti pe an.
De Cristi Popovici la 07.04.2024, 20:54
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
În peisajul urban din Milano iese în evidenţă un tramvai cu logoul turistic al României şi imagini din ţara noastră. Face parte din campania pe care a început-o în Italia Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, ca să atragă mai mulţi turişti străini.
"Castelul Peleș, mănăstirea Sucevița și Transfăgărășanul sunt cele trei destinații pe care România le promovează în stațiile de metrou din Milano. Ministerul Turismului de la noi a închiriat 100 de panouri publicitare amplasate în 67 de stații din subteranul milanez. Fiecare imagine este însoțită și de un cod QR, care oferă publicului italian informaţii detaliate despre țară noastră", transmite reporterul Observator, Cristi Popovici.
Şi la Roma sunt colantate cu celebra frunză 90 de autobuze care trec pe lângă cele mai importante obiective turistice din capitală Italiei. "Alegerea Romei și a orașului Milano ca locații pentru campanie nu este întâmplătoare. Ambele sunt centre culturale și economice importante, cu o istorie bogată și legături strânse cu România. Mai mult, Italia este considerată că fiind o piață prioritară pentru noi. În cursul anului trecut, clasându-se pe locul al doilea în topul țărilor emiţătore de turiști pentru România", spune reporterul Observator, Cristi Popovici.
140.000 de euro pentru promovare turistică
- Pe insula unde petrec miliardarii, localnicii s-au mutat în maşini sau corturi. Mulţi nu-şi mai permit să...
- Destinația iubită de români unde un pachet de vacanță costă doar 400 de euro. Sunt incluse 7 nopți de cazare...
- Investiția de 500 de milioane de dolari care ar putea să pună România pe harta lumii. Alte țări europene au dat...
Statul a plătit aproape 140.000 de euro pentru campania "Italia, lasă-te surprinsă de România". Estimează că 65 de milioane de oameni vor vedea astfel simbolurile noastre turistice şi speră că vom avea mai mulţi oaspeţi din străînătate. "Avem 200.000 de turiști străini din Italia care vin anual în România. O țară cu un potențial fantastic pentru noi, de a atrage turiștii. Avem opt țări țintă pe care noi la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului dorim să le promovăm, să atragem turiști din aceste țări: Germania, vrem să fim prezenți și în Franța, urmează să construim aceste campanii", a declarat Lucian Rus, secretar de stat în Ministerul Turismului
Când vin în România, cei mai mulţi italieni se opresc la Bucureşti. Cursele aeriene low cost directe către Otopeni îi aduc aici la preţuri mai mici decât în alte capitale. În Centrul Vechi, oriunde întorci privirea găseşti un italian avid să descopere cât mai mult din oraş.
Turiști: Ne place Bucureştiul foarte mult! Toate barurile locale care sunt la modă!
Reporter: Ce ştiţi despre România?
Turiști: Mai nimic! Am venit fără să ştim ceva. Doar că aici este Dracula!
Reporter: De ce aţi ales să vizitaţi România?
Turiști: Pentru că îmi place, pentru arhitectură, pentru istoria oraşului. Este prima mare provincie a Imperiului Român. Şi pentru că am o prietenă şi cel mai bun elev al meu este român! David!
Turiști: Este a treia oară când vin în România. Îmi place pentru că oamenii sunt mereu amabili, este înverzit, e frumos!
Peste două milioane de turişti străini au vizitat România anul trecut. Bulgaria a avut de cinci ori mai mulţi şi nu întâmplător - suntem pe ultimul loc în Uniunea Europeană la promovare turistică externă.