Video

Cât de periculos este să mergi vara cu anvelopele de iarnă: "Frânarea este mai elastică, mai lungă"

De Alexandra Marin.
Publicat: 14.07.2021, 21:01.
Actualizat: 14.07.2021, 21:03

Cauciucurile de iarnă "purtate" vara sunt la fel de periculoase ca cele de vară, iarna. Doar că nu există o lege care să ne oblige să le schimbam în sezonul estival, aşa că mulţi preferă să facă economie. Specialiştii spun însă că nu ar trebui să ne uităm la bani când e vorba de viaţa noastră.

Dacă circulăm cu cauciucuri de iarnă când afară sunt peste 30 de grade, mai ales la drum lung şi la viteze mari, anvelopele se încing, iar timpul de frânare e mult mai lung.

În urma testelor noastre, s-a constatat că diferenţa de frânare dintre maşina dotată cu anvelope de iarnă şi cea cu anvelope de vară e de trei metri. Deşi poate suna puţin, cei trei metri pot face diferenţa între viaţă şi moarte în unele situaţii, cum ar fi în intersecţii sau la trecerile de pietoni.

Citește și:

Sorin Bădica, expert conducere defensivă: Acei dinţişori de fierăstrău, cum le spunem noi, au rolul iarna de a reţine zăpadă. Vara, în schimb, reţin pietre. În momentul în care vom frâna, vom frâna mai întâi pe acele pietre şi abia apoi pe cauciuc şi vom constata că frânarea e mai elastică, mai lungă.

Specialiştii recomandă utilizarea anvelopelor all-season

Dar, pentru că fac economii şi pentru că legea nu îi obligă în vreun fel, mulţi şoferi nu mai schimbă vara anvelopele.

Maria Creţu, manager service auto: Vara, clienţi particulari care să îşi schimbe anvelopele sunt foarte puţini. Ei preferă să meargă cu alea de iarnă şi zic: mai merg şi vara asta şi la iarnă şi le schimb la anul. Avem un teanc de anvelope extrem de uzate, pe care le dăm la firma de reciclare, că nu le mai pot folosi deloc, nici măcar la iarnă.

O variantă de compromis ar putea fi anvelopele all-season, recomandă specialiştii.

Descarcă aplicaţia Observator News din Google Play sau App Store şi fii la curent cu ştirile momentului din România şi din lume.