Epoca maşinilor pe motorină se stinge în toată Europa. Salonul Auto de la Paris confirmă trendul mondial
Într-o eră a tehnologiei şi inovaţiei, industria auto pare să îşi îndrepte privirea spre viitorul electric al autovehiculelor. La târgul auto de la Paris marii perdanţi sunt producătorii maşinilor diesel. Printre bolizii a peste 40 de giganţi din întreaga lume, abia dacă reuşeşti să găseşti un autoturism pe motorină.
Într-o eră a tehnologiei şi inovaţiei, industria auto pare să îşi îndrepte privirea spre viitorul electric al autovehiculelor. La târgul auto de la Paris marii perdanţi sunt producătorii maşinilor diesel. Printre bolizii a peste 40 de giganţi din întreaga lume, abia dacă reuşeşti să găseşti un autoturism pe motorină. Iar dacă ai acest noroc afli de cifrele uriaşe investite pentru reducerea nivelului de poluare. Totul în contextul în care următorii 6 ani sunt dedicaţi interzicerii unor astfel de motorizări în mai toate capitalele europene.
Epoca maşinilor pe motorină se stinge în toată Europa. Marile capitale plănuiesc ca, în cel mult 6 ani, acest tip de motorizare să dispară sau să fie taxată în plus. Mai mult, până în 2030, Parlamentul European vrea ca autoturismele noi să emită cu 40% mai puţin dioxid de carbon. Salonul de la Paris confirmă trendul mondial: maşinile electrice sunt la modă.
Transformarea pieţei auto costă sute de milioane de euro. De la proiecte, la tehnologii noi şi până la designul maşinilor electrice. Aşa se face că un autoturism electric ajunge să coste între 30 de mii şi 120 de mii de euro.
Un preţ care ar putea salva vieţi, pentru că 400 de mii de oameni mor în fiecare an din cauza poluării provocate de maşinile pe motorină. E unul din motivele pentru care vor fi interzise. În
România, anul trecut, erau înmatriculate peste trei milioane şi jumnătate de autovehicule diesel.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰