Video Experienţa inedită trăită de Maria în facultate. Cum reuşeşte tânăra din generaţia Z să călătorească fără griji: "Totul este posibil"
Tinerii din Generaţia Z, cu vârste între 14 şi 30 de ani, au înţeles că viaţa este o călătorie. Aşa că pleacă în vacanţă de câte ori au ocazia. Un studiu arată că peste 40% dintre turiştii români sunt tineri născuţi după 1995 care îşi aleg destinaţiile în funcţie de review-uri de pe reţelele sociale.
Maria face parte din generaţia Z şi crede că viaţa este o călătorie. La propriu. Are un job flexibil, aşa că pleacă des în vacanţă.
Maria Orsini: Am studiat în Anglia şi am fost un semestru în China. Îmi amintesc că eram pe Marele Zid Chinezesc şi am realizat că dacă eu, dintr-un orăşel mic, Râmnicu Vâlcea, am ajuns în Marele Zid Chinezesc, atunci totul este posibil şi pot să călătoresc în toată lumea. M-a dezvoltat personal, mi-a dezvoltat încrederea de sine, faptul că pot să fac orice, am devenit mult mai deschisă şi mult mai extrovertită.
Tinerii exploratori îşi organizează atent bugetul
Specialiştii în turism spun că tinerii exploratori ştiu ce vor şi îşi organizează atent bugetul.
- Vacanţă cu cortul la mare, în Vama Veche. Cum arată experienţa în 2023 şi ce s-a schimbat radical
- Au adus puţin din Versailles la Daneş, în Transilvania. Experienţa pentru care turiştii au venit de la sute de...
- Soluția inteligentă pentru vacanțe reușite. Daniel a venit din Mexic şi a folosit acest truc pentru un sejur de...
Florin Ionescu, specialist în turism: Când tinerii sub 30 de ani aleg să călătorească, ei caută experienţe, caută să descopere lucruri care nu s-au mai făcut, destinaţii unde nu s-a mai mers, caută să înţeleagă o destinaţie în toată complexitatea ei. Studiază foarte mult review-urile celor care au mai fost, imagini, de la TikTok, Facebook, Instagram.
Ingrid Tîrziu, reporter Observator: Tinerii români se află pe locul doi în Europa după britanici la rezervările last minute. Printre oraşele preferate ale generaţiei Z se numără Londra, Paris, Barcelona, Milano sau Dublin.
Generaţia Z, prima care a luat contact cu tehnologia de la o vârstă fragedă
Pentru că mizează pe spontaneitate, analiştii spun că tinerii din generaţia Z ajung să dea mai mulţi bani pe transport decât pe cazare.
"O să plec două săptămâni în Portugalia. Să existe hosteluri ok în zona respectivă, să fie o ţară primitoare pentru femei şi pentru călători solo", spune o tânără. "Călătoresc să văd lumea. Eu acum n-am bani să călătoresc singur, deci plec cu familia", completează un tânăr.
Generaţia Z este prima care a luat contact cu tehnologia de la o vârstă fragedă, aşa că tinerilor născuţi după 1995 le este mai uşor să-şi planifice singuri vacanţele, pe Internet. Mai mult de jumătate dintre ei recunosc că sunt influenţaţi de reclame şi imagini atrăgătoare atunci când decid unde merg şi unii chiar iau în calcul să devină bloggeri de călătorie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰