O avertizare de coliziune a fost emisă de specialiștii astronomi ruși, care privește asteroidul Apophis. Roca spațială a fost denumită așa după zeul egiptean al răului, întunericului și distrugerii.

Un asteroid uriaș s-ar afla pe un curs de coliziune cu planeta noastră, anunță cercetătorii ruși

O avertizare de coliziune a fost emisă de specialiștii astronomi ruși, care privește asteroidul Apophis. Roca spațială a fost denumită așa după zeul egiptean al răului, întunericului și distrugerii.

Asteriodul Apophis s-ar afla pe un curs de coliziune cu pământul și, deși este de așteptat să facă mai multe treceri pe lângă planeta noastră, rușii cred că un impact cu Pâmânul ar putea avea loc în 2068.

Impactul asteroidului cu Pământul ar cauza haos

Un asteriod cu un diametru considerabil, de aproape 400 de metri, ar putea cauza haos pe planeta noastră.

Este de așteptat ca roca spațială să facă mai multe treceri foarte apropiate de Pământ, în acest secol, cea mai periculoasă la care se referă specialiștii fiind în 2068.

Asteroidul ar putea lovi cu o viteză de 8 kilometri pe secundă

Oamenii de știință ruși de la Universitatea Sankt Petersburg se tem că Apophis, denumirea completă Apophis 99942, ar putea lovi Pământul la o viteză de 8 kilometri pe secundă.

Specialiștii ruși susțin că există nu una, ci 100 de posibile coliziuni între Apophis și Pământ, cea mai periculoasă dintre ele în anul 2068.

NASA spune că șansele sunt mici, dar există

De asemenea NASA precizează că nu este încă momentul să ne panicăm. Calculele arată că, în acest moment, asteroidul Apophis are doar o sansă la 250.000 de coliziune cu planeta noastră.

Însă, având în vedere schimbarea permanentă a datelor în acest domeniu, lucrurile s-ar putea să stea altfel peste 10 ani, de exemplu.

"Apophis este unul dintre acele obiecte celeste care a capturat interesul publicului de când a fost descoperit. Tehnicile computerizate actualizate și datele noi disponibile indică probabilitatea impact al asteroidului cu Pământul", a declarat Steve Chesley, un oficial NASA.

Impactul ar produce un crater gigantic, iar distrugerea ar fi colosală

Ultima trecere a lui Apophis a fost la doar 548.000 de kilometri de planeta noastră, o distanță relativ mică, în spațiu.

Însă, având în vedere că asteroidul nu este suficient de mare pentru a distruge Pământul, ar putea face daune uriașe la nivel local. Craterul pe care l-ar genera un astfel de impact devastator ar putea fi unul record, iar zona afectată ar depăși un diametru de 4 kilometri.

Un impact la următoarea trecere a asteroidului ar fi exclus

Oamenii de știință nici ei nu ne liniștesc prea tare, fiind foarte nesiguri în legătură cu cât de apropiate vor fi următoarele treceri ale asteroidului pe lângă Pământ.

"Putem exclude o coliziune la următoarea abordare apropiată cu Pământul, dar atunci orbita se va schimba într-un mod care nu este pe deplin previzibil chiar acum, deci nu putem prezice comportamentul pe o perioadă mai lungă de timp", a declarat Alberto Cellino, de la Observatorul astrofizic Torino.

Rușii merg la Moscova cu descoperirea

Constatările echipei ruse vor fi prezentate la Moscova, la sfârșitul acestei luni.

Planurile de urgență pentru a distruge amenințarea potențială cu arme nucleare au fost deja elaborate de cercetători de la Universitatea de Stat Tomsk din Siberia, folosind un supercomputer.

V-a trezit suspiciuni culoarea puilor din magazine?

Observator » Stiinta » Asteroidul Apophis, denumit după zeul egiptean al răului și distrugerii, s-ar afla pe un curs de coliziune cu planeta noastră