Două planete îndepărtate, descoperite de telescopul TESS, lansat de NASA

Telescopul TESS, lansat de NASA în urmă cu 5 luni, a descoperit două planete din afara sistemului solar. Corpurile cereşti se află la distanţa de peste 49 de ani lumină faţă de Pământ.

Panoramă a cerului cu telescopul Planetariumului din Montreal
Cerul văzut de la Planetariumul din Montreal, Canada - Hepta

Cele două planete reprezintă prima descoperire făcută de telescopul orbital TESS de la lansarea sa, în aprilie, de la baza NASA din Cape Canaveral, Florida.

Planetele sunt mai mari şi mai calde decât Terra şi se află la o distanţă de peste 49 de ani lumină. Sunt însă prea fierbinţi pentru a susţine viaţa, spun experţii Agenţiei Spaţiale Americane.

Cei de la NASA sunt însă convinşi că telescopul va face însă şi alte descoperiri majore. TESS a fost lansat pentru o misiune de 2 ani, care are ca scop descoperirea de noi planete din afara sistemului nostru solar. Proiectul a costat NASA peste 330 de milioane de dolari.

Practic, TESS continuă misiunea predecesorului său, telescopul spaţial Kepler, care a identificat majoritatea dintre cele aproximativ 3700 de exoplanete cunoscute până acum.

NASA estimează că alte câte va mii de planete urmează să fie descoperite, iar sute dintre ele ar putea avea dimensiuni similare Terrei. Potrivit cercetătorilor americani, planetele care ar putea susţine viaţa sunt cele care au sol stâncos sau oceane.

Sursa: News.ro

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Stiinta » Două planete îndepărtate, descoperite de telescopul TESS, lansat de NASA