Antena Meniu Search
x

(P) Comercianții care nu s-au înscris deja în Sistemul de Garanție-Returnare mai au timp până pe 30 noiembrie să intre în legalitate. Ce se întâmplă după această dată

Toți comercianții care vând băuturi în ambalaje nereutilizabile din plastic, sticlă sau aluminiu, de la cele mai mici de 0,1 litri și până la cele de 3 litri, trebuie să se înscrie în Sistemul de Garanție-Returnare (SGR), administrat de RetuRO, pentru a semna contractul și pentru a seta afacerea proprie ca punct de returnare.

de Redactia Observator

la 07.11.2023, 11:33

Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) va deveni funcțional în România începând cu 30 noiembrie 2023 și până atunci toți operatorii economici vizați din țară care vând băuturi din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase sunt obligați să se înscrie pe platformă. RetuRO vine în sprijinul comercianților și pune la dispoziție o serie de instrumente dezvoltate special pentru cei care au nevoie de ajutor pe durata acestui proces.

Cum vă puteți înscrie în Sistemul de Garanție-Returnare

Dacă sunteți comercianți, trebuie să știți că pașii pentru înscrierea în platforma RetuRO sunt foarte simpli:

1. Mai întâi, trebuie să vă înregistrați pe site-ul www.returosgr.ro

2. Apoi, pentru integrarea oficială în sistem, este necesară semnarea unui contract cu RetuRO, contract disponibil în aceeași platformă

3. La final, este nevoie doar să setați afacerea proprie ca punct de returnare

Primul pas, înregistrarea, se realizează prin completarea unui formular cu datele firmei. Apoi veți primi un e-mail pentru activarea contului pe platformă. După activare, puteți avea acces direct la contul propriu și vă puteți conecta foarte simplu și rapid.

Înscrierea pe platformă, urmată de semnarea contractului pentru includerea în sistem și de setarea afacerii ca punct de returnare sunt extrem de importante, deoarece niciun comerciant nu poate fi inclus în programul de ridicare a ambalajelor până când nu au fost introduse datele necesare.

Înțelegând complexitatea procesului și posibilele bariere pe care comercianții din toată țara le-ar putea întampina, RetuRO a venit în întâmpinarea acestora cu o serie de modalități de susținere și ghidaj:

-Ghidul complet de înregistrare, care este disponibil la adresa www.returosgr.ro/info-comercianti;

-Un call center ce poate fi apelat pe toată perioada înscrierii, la numărul de telefon: 021 207 00 09. Accesul la un operator este disponibil de luni până vineri între orele 09:00 - 18:00, cu excepția sărbătorilor legale, iar comercianții vor găsi suport pentru a parcurge fiecare etapă a procesului;

- Sesiunile SGR, o serie de webinarii pentru producătorii, importatorii, comercianții de băuturi și reprezentanții HoReCa din România, sunt disponibile gratuit pe platforma https://returosgr.ro/#webinars și pot fi consultate în continuare, pentru o informare completă asupra sistemului, obligațiilor legale, a beneficiilor și a pașilor următori pentru înscriere.

Prin RetuRO vor fi reciclate 7 miliarde de ambalaje anual

Sistemul de Garanție-Returnare, administrat de RetuRO, este esențial pentru atingerea țintelor de colectare și reciclare la care România s-a angajat în fața Uniunii Europene și reprezintă un model de bune practici la nivel global, prin parteneriatul dintre producători, comercianți și statul român. RetuRO funcționează pe baza principiului not-for-profit, ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat în urma colectării de ambalaje va fi reinvestit exclusiv în dezvoltarea Sistemului Garanție-Returnare. Compania a fost desemnată, prin lege, administrator al sistemului în 2022, singurul său obiectiv fiind asigurarea funcționării optime a acestui sistem

Proiectul vizează recuperarea și reciclarea a peste 7 miliarde de ambalaje anual, integrând o schemă de stimulare financiară a returului ambalajelor. Concret, prin acest sistem românii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant.

După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți, practic, în orice magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal și chiar dacă respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locație.

Sistemul Garanție-Returnare nu poate funcționa fără implicarea operatorilor economici care comercializează băuturi ale căror ambalaje trebuie adunate și returnate. Aceste responsabilități sunt stabilite prin Hotărârea de Guvern Nr. 1074/2021 și includ, printre altele, obligația comercianților de se înregistra și a se asigura că finalizează procesul de înscriere pe platforma www.returosgr.ro.

Informații complete pentru comercianți, ghiduri video pentru înregistrare, webinarii explicative și un call center pentru cei care au nevoie de mai multe informații pot fi regăsite pe site-ul www.returosgr.ro

Până în acest moment s-au înscris în platforma RetuRO peste 63.000 din cei aproximativ 80.000 de operatori economici vizați din toată țara.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Obişnuiţi să reciclaţi medicamentele expirate?

Observator » Advertoriale » (P) Comercianții care nu s-au înscris deja în Sistemul de Garanție-Returnare mai au timp până pe 30 noiembrie să intre în legalitate. Ce se întâmplă după această dată