Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Analiză Financial Times: cum a funcţionat reţeaua de influenceri, care ar fi fost sprijinită de Rusia, în alegerile din România

Alegerile prezidenţiale din România au fost anulate printr-o decizie a Curţii Constituţionale, fapt fără precedent în istoria ţării. Cel mai probabil, românii vor fi chemaţi din nou la urne în luna martie a anului viitor.

de Redactia Observator

la 10.12.2024 , 10:09

Analiză Financial Times: cum a funcţionat reţeaua de influenceri, care ar fi fost sprijită de Rusia, în alegerile din România - Profimedia - imagine ilustrativă

Financial Times a realizat o analiză a situaţiei din România şi a ajuns la concluzia că sistemul folosit a fost replicat în ţara noastră, el fiind utilizat în prealabil în alegerile din Republica Moldova şi Georgia.

"Metode similare au fost aplicate și în cadrul alegerilor din Moldova, din luna octombrie, iar oficialii de la Chișinău estimează că, în acest an, Moscova ar fi investit până la $100 milioane, căutând să îi îndepărteze pe alegători de apartenența la UE și să susțină un candidat prorus la președinție. Ei au avertizat că metodele folosite se aseamănă cu cele aplicate și în alte democrații. Serviciile germane de informații avertizaseră deja în legătură cu un amestec al rușilor în alegerile parlamentare din februuarie. Georgescu, anterior un ultranaționalist puțin cunoscut, care și-a exprimat admirația față de președintele rus Vladimir Putin și care s-a pronunțat împotriva NATO, și-a adjudecat 23% din voturi la alegerile de la sfârșitul lunii noiembrie, deși, în cea mai mare parte a campaniei, el înregistrase un procent format dintr-o singură cifră.

Reţeaua de influenceri aducea 8 milioane de oameni

Articolul continuă după reclamă

Potrivit unei note desecretizate a Ministerului român de Interne, o rețea formată din peste 100 de influenceri plătiți, cu aderenți totalizând 8 milioane de oameni, au fost folosiți pentru a-l promova pe Georgescu pe TikTok și pe alte platforme de socializare. Cu două săptămâmi înaintea votării, Georgescu se afla pe locul 9 în topul celor mai accesate subiecte la nivel mondial. Ministerul de Interne a declarat că o parte din textul inițial folosit de influenceri pentru a-l promova pe Georgescu era identic cu cel folosit în postările difuzate în sprijinul candidatului prorus, Alexandr Stoianoglo, în alegerile din Moldova.

Potrivit Serviciului Român de Informații Interne al României (SRI), campania lui Georgescu din mediile de socializare a fost ”coordonată” de un stat anume, cu ajutorul unei ”foarte bune firme de marketing digital”. Potrivit informațiilor, aproximativ 25000 de conturi de pe TikTok au devenit foarte active cu două săptămâni înaintea alegerlor, dintre care multe fuseseră în general inactive începând din 2016, când fuseseră observate pentru prima oară", se arată în materialul publicat de Financial Times.

Călin Georgescu a susţinut în repetate rânduri că în spatele său se află doar poporul român, nu vreo altă forţă din exteriorul României. De asemenea, Georgescu a negat orice legături cu Rusia sau cu vreun alt stat ostil României.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Credeți că autoritățile responsabile de gestionarea deșeurilor ar trebui trase la răspundere pentru incidentele cu urși din zonele urbane?
Observator » Alegeri prezidenţiale 2025 » Analiză Financial Times: cum a funcţionat reţeaua de influenceri, care ar fi fost sprijinită de Rusia, în alegerile din România