Video "N-am știut cum să reacționăm. Farurile funcționează cu acetilenă". Un român a mers la RAR cu un Ford T, fabricat în 1914
Apariție de senzație la Registrul Auto Român Iași, unde o mașină extrem de rară, veche de peste o sută de ani, a fost adusă pentru omologare. Este vorba despre un Ford T, fabricat în 1914, care a stârnit admirația și curiozitatea inspectorilor RAR. Mai ales că în lume ar mai putea fi cel mult alte astfel de 250 de exemplare.
Pe pagina de Facebook a Registrului Auto Român au fost publicate mai multe fotografii cu mașina, însoțite de povestea ei și câteva detalii tehnice.
Farurile funcționează cu acetilenă
- BMW în flăcări pe DN1. Mașina a luat foc în mers și a explodat pe marginea drumului, în zona Paralela 45
- Miracol după un accident dramatic: O femeie dată dispărută găsită în viaţă într-o maşină scufundată...
- Şoferiţa băută din Vatra Dornei, surprinsă de poliţişti cum dormea la volan. E angajată într-o unitate...
De exemplu, potrivit inspectorilor, farurile autoturismului funcționează cu acetilenă, iar felinarele (pozițiile față-spate) sunt alimentate cu gaz lampant.
"Când colegii de la RAR Iași ne-au spus că au fost martorii unei întoarceri în timp, n-am stiut cum să reacționăm. Totuși, aveau dreptate, iar ocazia de a putea vedea o mașină veche de peste 100 de ani și de a-i auzi sunetul motorului este o onoare pe care puțini o au. În imagini este un Ford T, fabricat în anul 1914, asa cum reiese și din documente. Da, ați citit bine, 1914!
Daca vă întrebați cum ar fi să conduceți această mașină, trebuie sa știți că este necesar un instructaj temeinic înainte: pedala din stânga este schimbător de viteze, cea din mijloc este pentru mersul inapoi, cea din dreapta este frâna de serviciu, iar accelerația este o manetă în dreapta volanului.
Farurile funcționează cu acetilenă (există un generator de acetilenă), iar felinarele (pozițiile față-spate) sunt alimentate cu gaz lampant. Se estimează că în toată lumea ar mai putea fi aproximativ 200-250 de astfel de autovehicule produse în anul 1914. Performanțe și dotări? Motor de de 2.900 cmc, 4 cilindri, 20 CP, răcire cu apă, viteză de până la 64 km/h, roți cu spițe din lemn, scânteie provenită de la magnetou și...o contribuție imensă la dezvoltarea Zeului Automobil. P.S. Nu știm dacă are kilometri reali, pentru că nu era dotată cu odometru", este mesajul celor de la RAR.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰