Afaceri care s-au adaptat şi au înflorit în pandemie
Criza noului Coronavirus a lovit direct economia, iar multi oameni de afaceri au fost nevoiti sa isi inchida afacerile, odata cu măsurile impuse de starea de urgenţă. Sunt insa si antreprenori care s-au adaptat şi au găsit soluţii pentru a merge mai departe. Iar două luni mai tarziu ne dau o lectie de business, prin exemplul personal.
- Ştefan Popescu a schimbat modul de lucru la service-ul moto.
- Designerul Ioana Ciolacu vinde online hainele sale.
3 antreprenori, 3 domenii de activitate, 3 business-uri care nu doar că au supravieţuit în criză, ci au reuşit să înflorească. Şi asta pentru că cei trei oameni de afaceri au reuşit să se adapteze noilor cerinţe ale pieţei.
Pentru Ştefan, criza COVID-19 a început imediat după sezonul rece, oricum amorţit pentru afacerea lui.
Ştefan Popescu, patron service moto: Criza a venit fix pe inceput de productie si ne-a dat peste cap o perioada scurta de timp! A doua saptamana a fost critica! Toate programarile au fost anulate.
Dupa 13 ani în care clienţii veneau singuri cu motocicletele la service, Ştefan a trebuit să găsească repede o soluţie.
Ştefan Popescu, patron service moto: In prima faza am venit cu un serviciu de door to door. Venim, iti luam motocicleta, o reparam si ti-o aducem inapoi, fara niciun cost suplimentar. Cererea a fost din ce in ce mai mare. Pana ce nu am mai putut face fata si a trebuit sa reprogramam pe mai tarziu.
Ioana face haine pe care le vinde online. Aşa că regulile impuse de epidemie nu au afectat-o.
Ioana Ciolacu, designer vestimentar: Comenzile au fost neasteptat de multe. Ne gandeam ca o sa inchidem macar un spatiu sau o sa ne restrangem macar din spatiu, dar cu toate astea vanzarile noastre online s-au modificat de 4 ori.
Restaurantele, în schimb, au fost lovite în plin de criză.
Dani Oţil, patron de restaurant: Din nefericire, ne-a luat panica mai intai! timp de 4, 5 zile eram intr-un doliu, pentru ca noi am inchis si ne vedeam aici doi parteneri de afeceri si managerul si practice ne plangeam de mila.
După mai bine de 4 ani în care şi-au fidelizat clineţii să vină la restaurant, acum managerii s-au reorganizat, air oamenii comandă mâncarea acasă.
Dani Oţil, patron de restaurant: Ne-am facut o baze de date, i-am rugat sa ne lase sa comunicam cu ei direct, ne-au cerut unii dintre ei sa le comunicam zilnic meniul.
Şi comenzile au curs. Iar vânzările au crescut.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰