Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Care e stadiul lucrărilor la metroul spre Otopeni. Autorităţile speră ca în 4 ani să fie gata

Cele două utilaje care sapă magistrala de metrou spre aeroportul Otopeni au înaintat 400 de metri în tunel în şase săptămâni. Autorităţile estimează că primii călători vor merge pe noua linie peste patru ani. Trenurile pot transporta 50.000 de călători pe oră, în fiecare sens. 

de Greta Neagu

la 15.07.2025 , 20:12

Şantierul pe care-l vedeţi este viitoarea staţie Tokyo. Suntem în cea mai circulată zonă din nordul Capitalei. Iar în spatele meu forează pe Linia 2 maşinăria denumită sfânta Maria. Eu nu pot vedea unde a ajuns, dar pot să vă arăt stadiul fizic al lucrărilor pe acest tunel. A forat deja mai bine de 400 de metri, iar constructorul a montat 262 din cele 602 inele- adică acea structură de rezistenţă din beton. Pe celălalt tunel forează "Sfânta Ana". A ajuns la 115 metri de tunel şi au fost montate aici 72 de inele din cele 600 necesare. 

Utilajele gigantice sapă, în medie, 13 metri de tunel pe zi

Utilajele gigantice sapă, în medie, 13 metri de tunel pe zi. Aceste bucăţi de beton vor fi coborâte în subteran. Ele vor forma practic viitoarele segmente de inele. Adică structura de rezistenţă a tunelurilor. Suntem în tunelul care face legătura dintre staţia de metrou Aeroport Băneasa şi staţia Tokyo. Aici lucrările sunt la cel mai avansat nivel. De altfel, pe toată secţiunea de Sud a magistralei M6 avansul fizic al lucrărilor a ajuns undeva la 33%. Noua magistrală va avea peste 14 kilometri, 12 stații şi va trece pe sub mai multe cartiere, centre comerciale şi zone de business. Este împărţită în două secţiuni, iar lucrările sunt executate de mai multe firme. 

Articolul continuă după reclamă

"Execuţia pe tronsonul 1 care pleacă din Calea Griviţei şi merge către Băneasa va fi finalizată după graficul actualizat până în 2028- primul trimestru al anului 2028. Evident, dacă nu apar şi alte constrângeri", a declarat Ionuţ Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Cum sunt cele de pe secţiunea de nord, unde lucrările au început cu întârziere din cauza unor autorizaţii care nu au fost acordate la timp. În viitoarea staţie I.C. Brătianu, penultima dinainte de Aeroportul Otopeni, se fac primele săpături în subteran. Pe acolo călătorii vor putea ajunge la metrou, pe peron. Stadiul lucrărilor aici, în momentul de faţă, a ajuns undeva la 11%. 

"Aceşti stâlpi sunt o premieră cu siguranţă la metrou, în ţara noastră în sensul în care sunt nişte stâlpi prefabricaţi lansaţi în pământ şi oferă şi o viteză foarte bună de lucru. Următoarea staţie ca şi progres este staţia Aeroport Otopeni. Staţia Bruxelles- unde lucrările vor începe în foarte scurt timp", a declarat Andrei Stanciu, manager de proiect. "După graficul actual, pe întârzierile aprobate, undeva în cursul anului 2029 sper eu, din toată inima, să avem transportul cu metroul către aeroportul Otopeni realizat", a declarat Ionuţ Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Greta Neagu Like
Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
V-aţi încuraja copiii spre o carieră în gaming?
Observator » Evenimente » Care e stadiul lucrărilor la metroul spre Otopeni. Autorităţile speră ca în 4 ani să fie gata