Video Tinerii din Generaţia Z, greu de angajat. Firmele apelează la petreceri de recrutare pentru a-i convinge să accepte un job
Vor program flexibil, salariu mare şi beneficii chiar dacă nu au experienţă - nu e uşor să convingi un tânăr din generaţia Z să se angajeze, se plâng antreprenorii. Cum recrutarea lor a cam devenit o provocare, companiile de HR încearcă să îi atragă cu petreceri de recrutare. Le oferă bături răcoritoare gratuite, selfie-uri la 360 de grade, muzică şi jocuri.
"Deja mi-am făcut câţiva prieteni noi, distracţie. Caut un job în care să vorbesc cu oamenii pentru că sunt extrovertită şi să am contact cu persoanele", spune o studentă. La prima petrecere de recrutare care a avut loc în centrul Bucureștiului au participat peste 300 de studenți. S-au distrat, au dansat şi au despus CV-uri, chiar dacă nu erau foarte hotărâţi să se angajeze. "Am venit şi să studiem piaţa, dar şi să facem legături noi cu omenii, parteneriate. Vedem ce rezultă", a declarat Alexandru Radu - student.
Antreprenorii aproape i-au rugat pe tineri să se angajeze pentru un salariu între 2.500 şi 3.500 de lei
În timp ce stăteau tolăniţi şi făceau selfie-uri, tinerii primeau pliante cu ofertele de muncă. Firmele de HR sunt nevoite să inventeze noi metode de recrutare, ca să îi atragă pe membrii generaţiei Z. "Greutatea vine tocmai din talentul de a pune cap la cap aşteptările companiilor pentru care lucrăm cu aşteptările tinerei generaţii", a declarat Marian Dumitrescu - organizator.
"Din câte am observat în urma poll-urilor de pe comunitatea noastră, ei caută joburi remote, în general part-time, dar şi full-time, însă cât mai flexibil", a declarat Ciprian Nichita - fost student. La petrecerea de recrutare, companiile participante căutau sute promoteri şi consultanți de vânzări pentru reţele din toată ţara. Aproape i-au rugat pe tineri să se angajeze pentru un salariu între 2.500 şi 3.500 de lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰