Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Otopeni intră în rândul aeroporturilor de top din Europa. Investiţii 2 miliarde de euro până în 2030

După ani la rând cu zero investiţii şi prea puţine condiţii pentru pasageri şi companiile de zbor, cel mai mare aeroport din România, Henri Coandă din Otopeni, intră în rândul celor europene. De la căi de rulare şi platforme pentru avioane până la zone de aşteptare, toate spaţiile vor fi mai generoase, moderne, şi vor ajuta la procesarea unui flux mai mare de curse şi, implicit, de pasageri. O parte din lucrări sunt deja gata şi au fost filmate, în exclusivitate, de o echipă Observator.

de Greta Neagu

la 03.12.2025 , 21:06

Modernizarea pistei 1 de decolare şi aterizare reprezintă cea mai mare investiţie din istoria aeroportului Henri Coandă. 106 milioane de euro. Licitaţia pentru lucrările aşteptate aici de 31 de ani a fost abia lansată, iar proiectul este mai amplu. "Presupune cinci noi căi de rulare, de degajare rapidă şi o cale de rulare paralelă, lucru care lipseşte în momentul de faţă până în capătul pistei 26", a declarat Bogdan Mîndrescu, directorul CNAB. O lucrare finalizată este mărirea spaţiului de parcare şi staţionare pentru aeronave.

Până în 2030, se estimează investiţii de 2 miliarde de euro la Otopeni

Fluxul de pasageri s-a dublat în ultimii zece ani pe cel mai mare aeroport din ţara noastră. Astfel că în 2025 aeroportul Henri Coandă din Otopeni a fost tranzitat de peste 17 milioane de pasageri. Pentru că a crescut şi numărul de curse a fost necesară modernizarea platformelor de staţionare pentru aeronave. Odată cu noile investiţii, aeroportul va îndeplini criteriile europene pentru a putea decide când se poate ateriza şi decola.

Articolul continuă după reclamă

"Noi deja am intrat în procedură de a deveni aeroport coordonat. Nu vom mai avea vârfuri de trafic, o să avem trafic constant de-a lungul întregii zile lucru care va ajuta la reducerea timpilor atât de aşteptare şi de staţionare a pasagerilor în terminal", a declarat Bogdan Mîndrescu, directorul CNAB. Până la un nou terminal a cărui construcţie ar putea începe abia în 2027, directorul aeroportului promite extinderea celui actual. "Urmărim să facem un nou corp pentru a putea mări capacitatea până la construcţia noului terminal. T3 se numeşte unde, vedeţi, e un tunel- o să mărim cu 3.200 de metri pătraţi suprafaţa de terminal", a declarat Bogdan Mîndrescu, directorul CNAB.

Şi la interior aeroportul capătă o faţă nouă. Peste două săptămâni va fi gata prima fază de modernizare a terminalului plecări, unde a fost înlocuit sistemul electric, sistemul de aer condiţionat, au fost înlocuite tavanul şi pardoseala şi capacitatea băilor a fost dublată. În faţa aeroportului vor fi construite încă două parcări supraetajate pentru a suplini numărul celor eliminate din cauza lucrărilor de la metrou, iar directorul anunţă şi o autogară pentru cursele de legătură din ţară. "Noi vrem să reducem cât putem interacţiunea în imediata apropiere a terminalului cu tot ce înseamnă transport comun mare şi mediu pentru a putea reduce congestiile", a declarat Bogdan Mîndrescu, directorul CNAB.

La orele de vârf peste 2.600 de pasageri tranzitează aeroportul care mai procesează, în medie, 400 de zboruri pe zi. Tot peste două săptămâni, pasagerii vor beneficia şi de sistemul self drop off, adică îşi vor lăsa singuri bagajele, fără să mai interacţioneze cu agentul de check in. Abia anul viitor se vor încheia toate lucrările în terminal. Până în 2030, se estimează investiţii de 2 miliarde de euro la Otopeni.

Greta Neagu Like
Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Credeţi că o taxă turistică de 2 € ar ajuta la dezvoltarea Bucureştiului?
Observator » Exclusiv Observator » Otopeni intră în rândul aeroporturilor de top din Europa. Investiţii 2 miliarde de euro până în 2030