Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Clienții rău platnici îți pot afecta activitatea. 4 sfaturi ca să te ferești de ei

Pentru ca o afacere să supraviețuiască și să se dezvolte, are nevoie de încasări regulate și punctuale. Dacă ai de-a face cu clienți care întârzie cu plățile, acest lucru poate să-ți aducă foarte multe probleme, atât în relația cu furnizorii, cât și cu angajații tăi.

de Redactia Observator

la 28.11.2018 , 14:59

Clienții rău platnici îți pot afecta activitatea Cum te poţi feri de clienţii rău platnici - Shutterstock

Pentru ca o afacere să supraviețuiască și să se dezvolte, are nevoie de încasări regulate și punctuale. Dacă ai de-a face cu clienți care întârzie cu plățile, acest lucru poate să-ți aducă foarte multe probleme, atât în relația cu furnizorii, cât și cu angajații tăi. Atunci când clienții tăi întârzie cu plățile, poți fi nevoit să întârzii la rândul tău plățile către furnizori. Astfel, te poți trezi în postura de datornic fără să te faci vinovat de ceva.

Tocmai de aceea, e foarte important să-ți alegi cu grijă clienții. Din nefericire, nu poți ști niciodată cu certitudine în avans dacă un client va întârzia cu plata, dacă va încerca să nu plătească sau dacă va găsi diverse motive pentru a reduce suma pe care ți-o datorează. Asta nu înseamnă însă că nu poți lua măsuri pentru a-ți proteja compania de astfel de clienți. Iată patru sfaturi care te vor ajuta să te ții departe de ei:

1. Documentează-te despre clienți

Articolul continuă după reclamă

Această etapă nu ar trebui sărită niciodată atunci când începi o relație comercială nouă. E foarte important să afli cât mai multe despre viitorul tău client, înainte de a începe colaborarea propriu-zisă cu acesta. Pentru asta, poți folosi această platformă cu informații firme, unde te poți interesa despre istoricul companiei și poți găsi multe date despre incidentele de plată asociată cu aceasta. Astfel, vei putea afla dinainte informații mai puțin cunoscute, pe care le poți folosi când vei lua decizia de a începe sau nu colaborarea cu un nou client. În plus, poți înregistra clienții rău platnici. În acest mod, ai o evidență clară a companiilor de evitat în viitor de către firma ta, dar contribui în același timp la informarea altor manageri și antreprenori care se află într-o situație similară.

2. Informează clienții asupra costurilor

Înainte de a intra într-o relație comercială cu un nou client, ar trebui să te asiguri că acesta e bine informat despre toate prețurile și tarifele sale. Asta va crea un raport de încredere de la bun început și va ajuta clientul să înțeleagă mai bine costurile proiectului său. Astfel, clientul tău va ști de la bun început la ce să se aștepte și nu va fi luat prin surprindere de costuri, lucru care va crește considerabil șansele ca el să plătească la timp. În plus, îi vei da și lui ocazia să pună întrebări, iar tu vei avea ocazia să explici mai pe larg aspectele pe care le consideri importante în viitoarea relație de colaborare.

3. Semnează un contract

Indiferent cine este persoana sau compania cu care intri într-o relație de colaborare, ar trebui să ai un contract semnat cu acesta. Indiferent că e vorba de un necunoscut sau cel mai bun prieten al tău, nu ar trebui să intri niciodată într-o relație de colaborare fără un contract bine stabilit de la bun început. Conform Business, e esențial să pui în scris toate detaliile colaborării, ori de câte ori începi să lucrezi cu un nou client. Semnarea unui contract te va proteja atât pe tine, cât și pe el și va reglementa clar condițiile viitoarei voastre colaborări, astfel încât să nu apară surprize neplăcute mai târziu.

4. Schimbă metoda de încasare

Dacă întâmpini frecvent probleme cu plățile clienților tăi, poate ar trebui să te gândești să schimbi modul în care încasezi plata pentru serviciile tale. Poți încerca să încasezi integral plata în avans pentru serviciile tale, în special dacă firma ta se bucură de o reputație bună. Iar în cazul în care observi prea multă reticență din partea clienților, poți încerca o metodă intermediară: să încasezi un acont. Astfel, vei putea observa din timp dacă te așteaptă probleme în viitor. Dacă un client are probleme cu plata acontului, atunci poți fi sigur că vor fi probleme și cu plățile viitoare. În consecință, ar trebui să-l eviți.

Sursă foto: Shutterstock

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Întrebarea zilei
IPS Teodosie ne îndeamnă să nu ascultăm de medic în perioadele de post. Sunteţi de acord cu noua sa declaraţie?
Observator » Ştiri sociale » Clienții rău platnici îți pot afecta activitatea. 4 sfaturi ca să te ferești de ei