România riscă să piardă organizarea EURO 2020, iar motivul este pur... românesc
Suntem singura ţară din Uniunea Europeană care nu are legătură feroviară între gară şi aeroport. Proiectul este aproape îngropat, deşi promisiuni în acest sens sunt de ani de zile. Între cele două puncte sunt doar 17 km de cale ferată, existenţi de altfel, numai că reabilitarea lor ar costa aproape 90 de milioane de euro.
Suntem singura ţară din Uniunea Europeană care nu are legătură feroviară între gară şi aeroport. Proiectul este aproape îngropat, deşi promisiuni în acest sens sunt de ani de zile. Între cele două puncte sunt doar 17 km de cale ferată, existenţi de altfel, numai că reabilitarea lor ar costa aproape 90 de milioane de euro.
În primăvăra anului 2018, vom avea o cale ferată care va lega direct Aeroportul Henri Coandă de Gara de Nord. Aşa suna promisiunea de acum 1 an a fostului ministru al Transporturilor, Sorin Buşe. Practic, ar trebui modernizaţi cei 17 km deja existenţi şi construiţi încă 2 km plus un pasaj sub DN 1.
România ar trebui să fie gazdă pentru câteva meciuri de la EURO 2020. Una din condiţiile impuse de UEFA este construirea unei căi ferate de legătură. Numai că autorităţile ridică din umeri şi nu ştiu nici măcar de când vor pune proiectul pe roţi.
Oana Brânzan, CFR Infrastructură:
- Caz fără precedent în România! Un avion a fost evacuat, după o alertă cu bombă. Aeronava a ajuns la...
- Haos pe calea ferată din cauza caniculei. Oamenii au călătorit în condiţii de coşmar: "Ne-au omorât! E mai...
- Atenție la vacanțele ieftine! Taxele de aeroport pot costa cât tot sejurul
- 2 aprilie, evenimente importante care au avut loc în această zi de-a lungul timpului
- 2 aprilie, Sfântul Cuvios Tit. Sărbătoare importantă în calendarul ortodox
Proiectul are un stadiu de implementare, s-au făcut anumite etape, asta încerc să vă spun, că n-am acum cum să ştiu stagiul exact al proiectului.
La intrebarea dacă se va implementa până în 2020 când va fi UEFA, reprezentantul CFR nu a putut face o estimare.
Domnul Ilie are 65 ani şi a lucrat în laboratorul de marfă al CFR-ului timp de 25 de ani. Reacţia lui când e întrebat despre cum funcţionează fostul angajator.
La aeroport, aceleaşi nemulţumiri. Cei care călătoresc în lume compară condiţiile din afara graniţelor cu cele de la noi.
Concret, este vorba despre o distanţă de 17 km care ar putea fi parcursi cu trenul în 18 minute. Costul reabilitării se ridică la ordinul milioanelor de euro, însă ce avem până acum sunt doar promisiuni. Această linie feroviară vine în absenţa unui metrou. România riscă astfel să piardă organizarea EURO 2020, deoarece nici linia de metrou nu va fi gata până la această dată.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰