Antena Meniu Search
x

Video Şoferii bucureşteni se bat pe un loc de parcare, dar evită parcările gratuite. Investiţii de peste 400 de milioane de lei care stau nefolosite

Cele mai mari parcări din Capitală se dovedesc inutile. Deşi au fost făcute pentru a încuraja oamenii să folosească transportul public, şoferii tot nu renunţă la confort. Park and ride Pantelimon şi Străuleşti sunt două astfel de investiţii de peste 400 de milioane de lei. Cea din Străuleşti zace aproape nefolosită de 4 ani, iar specialiştii în trafic spun că şi terminalul proaspăt inaugurat în Pantelimon va avea aceeaşi soartă.

Andreea Milea
de Andreea Milea

la 27.05.2022, 20:37

Vezi și

Gândite pentru a descuraja mersul cu maşina prin oraş, terminalele park and ride din Bucureşti nu şi-au atins scopul. Cea mai veche parcare de acest tip este la Străuleşti. În 2018, terminalul multimodal a fost deschis mai ales pentru şoferii care vin din zona metropolitană a Capitalei, care ar putea aici să renunţe la maşinile personale şi să se urce în metrou sau autobuz. Parcarea Străulesti are 660 de locuri însă doar un singur nivel este deschis pt că foarte putini soferi aleg să-şi lase masinile aici. Celelalte două etaje sunt blocate.

Primăria are în plan construirea altor 10 terminale park and ride, la toate ieşirile din Capitală

Nu intră pentru că îşi parchează maşinile ilegal, pe trotuar sau direct pe spaţiul verde, la doar doi paşi de parcare. Alţii au înţeles că e mai ieftin şi durează mai puţin traseul dacă renunţă la maşină şi circulă cu metroul. În plus, parcarea este gratuită pentru cei care fac dovada că au un bilet de metrou. Specialiştii în transporturi cred că la fel se va întâmpla si cu parcarea de pe Şoseaua Pantelimon. Parcarea de aici de pe Şoseaua Pantelimon a fost deschisă în urmă cu 3 zile. Desi intrarea este liberă ,din cele 500 de locuri disponibile, sunt ocupate acum doar 20 şi doar la acest nivel. La celelalte două, este complet liber.

Şi ar putea să rămână la fel. Şi aici, din comoditate sau obişnuinţă, şoferii tot pe trotuar îşi lasă maşina. Deşi iniţial a fost gândită pentru a face legătura cu magistrala de metrou, în realitate singurele mijloace de transport care ajung în zonă sunt tramvaiele STB. Cei care locuiesc în zonă spun că aşteaptă ca autorităţile să stabilească tarifele după cele trei luni de parcare gratuită, înainte de a lua o decizie. Specialiştii în transport spun însă că cele două parcări nu îşi vor dovedi vreodată utilitatea pentru care au fost proiectate.

"Este şi o mare problemă cu amplasarea acestor terminale park and ride. Acestea sunt amplasate imediat după ce coloanele de maşini încep sa circule mai fluent. Evident, cineva care ajunge în Bucureşti nu o să mai fie determinat să îşi lase maşina", a declarat Cristian Marin, membru Asociaţia "Metrou Uşor". Municipalitatea are în plan construirea altor 10 terminale park and ride, la toate ieşirile din Capitală. Ar urma să fie gata în următorii 6 ani.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Stiri sociale » Şoferii bucureşteni se bat pe un loc de parcare, dar evită parcările gratuite. Investiţii de peste 400 de milioane de lei care stau nefolosite