Video CALCUL. Cât va plăti un şofer de Logan cu normă de poluare Euro 6 după creşterea impozitului auto
Vineri ar urma să fie adoptat la Guvern proiectul care aduce impozite mai mari pentru mașini. Inclusiv pentru cele electrice, scutite până acum de taxe. Cei mai loviți vor fi șoferii de mașini vechi, de 15–20 de ani. Pe principiul "poluatorul plătește", impozitul s-ar putea chiar tripla. Practic, cu cât poluezi mai mult, cu atât scoţi mai mulţi bani din buzunar.
Noile prevederi introduc o diferenţiere clară a impozitării auto şi oferă avantaje celor care au maşini care poluează mai puţin. Cel mai puţin vor plăti şoferii care au maşini electrice, adică undeva la 80 de lei pe an.
Aceştia sunt urmaţi de cei care au maşini hibrid şi apoi de cei cu autovehicule încadrate în Euro 6. Cei din urmă ar urma să plătească undeva la 120 de lei pe an.
Impozitul creşte în funcţie de cât poluează autovehiculul
Cu cât maşina este mai poluantă, cu atât mai mult creşte şi suma pe care şoferii o datorează. De exemplu, pentru o maşină cu un motor de 1.6 l, încadrată la Euro 4, impozitul este de aproximativ 150 de lei pe an.
Pentru o maşină cu motor de 2 l, încadrată la Euro 4, impozitul ar fi de aproximativ 285 de lei pe an.
Măsurile, o încercare de a încuraja şoferii să îşi cumpere maşini electrice
Avem şi un exemplu concret de calcul: Pentru o Dacia Logan încadrată la Euro 6, care are aproape 1000 de cmc, suma actuală de plată era de 40 de lei. În noua variantă a grilei, impozitul va creşte la peste 80 de lei.
Măsurile sunt luate de autorităţi pentru a îi încuraja pe oameni să-şi cumpere mai multe maşini electrice, în contextul în care ecotichetele date de stat pentru achiziţia de maşini electrice au scăzut foarte mult în acest an.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰