Cine și-a pierdut permisul auto poate solicita online un duplicat. Care sunt paşii pentru obţinerea documentului
Românii care şi-au pierdut permisul de conducere sau cărora li s-a deteriorat documentul pot solicita, începând din luna iunie, un duplicat direct prin intermediul serviciului online. Crearea contului de utilizator implică, însă, prezentarea la ghişeu.
Ministerul Afacerilor Interne a anunţat, sâmbătă, că emiterea duplicatului permisului de conducere este disponibilă, începând cu luna iunie, și online. "Începând cu luna iunie, cetățenii care și-au pierdut permisul de conducere sau cărora li s-a deteriorat documentul pot solicita un duplicat direct prin intermediul serviciului online disponibil pe site-ul http://dgpci.mai.gov.ro, eliminând necesitatea prezenței fizice la ghișeu", a transmis ministerul într-un comunicat.
Cerere duplicat permis auto. Care sunt paşii pentru obţinerea documentului
Astfel, pentru emiterea online a duplicatului permisului de conducere, parte a eforturilor continue de digitalizare și modernizare a serviciilor publice, cetățenii vor trebui să urmeze următorii pași:
1. Să dețină cont de utilizator pe site-ul http://dgpci.mai.gov.ro
- Şoferii prinşi băuţi sau drogaţi la volan nu vor mai putea redobândi oficial permisul 10 ani. Klaus Iohannis a...
- Șofer inconștient, filmat cum "taie" un drum european din Brăila deși nu avea prioritate. Ce amendă a luat
- "Nu am putut să evit. Am găsit-o pe câmp". Mărturia tânărului care a provocat accidentul din Timiş, în care...
2. Să transmită prin intermediul aplicației informatice următoarele documente:
- Cererea solicitantului completată și semnată, bifând rubrica aferentă emiterii duplicatului permisului de conducere și completând în mod corespunzător motivul solicitării;
- Actul de identitate, în termenul de valabilitate, în copie;
3. Să achite contravaloarea permisului de conducere (89 lei) prin intermediul procesatorului de plăți disponibil pe site.
Singura modalitate de creare a conturilor de utilizator implică prezentarea solicitantului, o singură dată, pentru identificare la oricare ghișeu de permise sau înmatriculări. MAI anunță că, în perioada următoare, se vor face demersuri și în ceea ce privește digitalizarea serviciilor privind înmatricularea vehiculelor. "Prin urmare, digitalizarea serviciilor publice reprezintă un pas important în modernizarea administrației și simplificarea interacțiunilor cetățenilor cu instituțiile publice, iar emiterea duplicatului permisului de conducere este unul dintre aceste servicii esențiale care va beneficia de pe urma tranziției către mediul online, în anul 2024", se mai arată în comunicat.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰