Video Cum verifici vârsta unei anvelope. O anvelopă nouă poate fi folosită și zece ani
În goana după oferte, tot mai mulţi şoferi îşi riscă siguranţa şi aleg anvelope uzate în locul unora noi. Mai ales că apar scumpiri după scumpiri pe piața auto. O anvelopă veche poate fi cumpărată şi 100 de lei, una nouă, dar de slabă calitate, este cel puţin 150-200 de lei.
Cum anvelopele noi sunt acum mai scumpe şi cu 20%, tot mai mulţi şoferi încearcă să facă economie cumpărând unele deja uzate.
Vânzător anvelope second-hand: Noi avem vreo 6000 de anvelope pe stoc. Sunt și uzate, și noi... de toate. Găsim una și pentru dumneavoastră.
Problema e că cine nu se pricepe, alege doar în funcţie de oferta care i se prezintă, lucru nerecomandat de specialişti.
Sorin Ene, specialist circulație: Este prima piesă care din mașină, primul reper care ia contact cu suprafața de rulare. Întotdeauna piața secondhand, atât de autoturisme, cât și de piese, va fi o piață care va fi accesată.
- La ce trebuie să fim atenți când cumpărăm anvelope second-hand. Ce spun specialiștii despre cauciucurile uzate
- Cauciucuri de iarnă 2022. Anvelopele, cu 20% mai scumpe. Se dau amenzi uriaşe şoferilor care nu le schimbă la timp
- Explicațiile RAR despre anvelopele de iarnă. De când devin obligatorii și ce amenzi riscă șoferii care nu-și...
Reporter: Ai încredere să îți iei second?
Şoferiţă: Nu mi le-am luat eu, deci...
Riscul de accident este mai mare dacă ai anvelope second-hand
O anvelopă second-hand nu înseamnă neapărat o anvelopă sigură. Aşa că, ce economisesc la preţul cauciucurilor dau pe reparaţiile din service.
Cătălin Stoican, manager service auto: Este o anvelopă care și-a pierdut în timp caracteristicile. Are o aderență mult mai mică, distanța de frânare va crește automat, iar riscul de accident este destul de mare.
În locul celor deja uzate, specialiștii recomandă anvelope mai slab calitative, dar aflate la prima utilizare. Asta pentru că durata de viață este mai mare decât la una second-hand.
Cătălin Stoican, manager service auto: Prețul pentru o anvelopă nouă, lowcost poate pleca de la 150 de lei și poate ajunge până la 2000 de lei.
În timp ce una uzată costă între 100 şi 120 de lei. O anvelopă nouă poate fi folosită și zece ani. Şi există metode prin care îi puteţi verifica "vârsta".
"Primele două cifre reprezintă luna în care a fost fabricată anvelopa și ultimele două cifre anul", asta indică cifrele inscripţionate pe anvelope.
Anvelopele mai vechi de cinci ani ar trebui inspectate anual
Este recomandat, însă, ca după primii cinci ani să fie inspectată anual, pentru ca șoferul să se asigure că încă e bună. Sunt însă şi şoferi care nu vor să rişte.
Şofer: O consider o anvelopă nesigură pentru mine, pentru trafic, pentru toată lumea.
Discuţie reporter - şofer:
Ai luat până acum?
Second?
Nu...
De ce?
Că îmi e frică. Nu își fac treaba cum trebuie.
Cei care circulă cu anvelope necorespunzătoare pe timp de iarnă riscă amenzi de până la 2.900 de lei şi nu sunt despăgubiţi în cazul producerii unui accident rutier.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰