Video Hyundai Tiger X-1, mașina cu picioare, fără șofer
Uneori, oricât de bun este un vehicul off-road, există locuri unde pur și simplu nu poate ajunge. De aceea, inginerii Hyundai lucrează la un vehicul care poate traversa chiar și cel mai dificil teren. Hyundai Tiger X-1 are patru roți, fiecare alimentată de un motor electric. Fiecare dintre aceste roți se află la capătul unui picior lung și flexibil.
Tiger X-1 poate circula în orice direcție
Vehiculul autonom va circula cât de mult poate pe roțile sale, dar, atunci când întâlnește obstacole pe care nu le poate parcurge, se va ridica pe picioare și va merge peste ele, scrie CNN.
Picioarele se pot îndoi, de asemenea, pe măsură ce roțile se rostogolesc pe teren neuniform, menținând zona de încărcare la nivel. De asemenea, vehiculul poate circula în orice direcție - înainte, înapoi sau dintr-o parte în alta - folosind roțile sau picioarele sale.
Hyundai spune că Tiger X-1 va fi utilizat pentru operațiuni dificile de salvare în urma unor dezastre naturale, cum ar fi cutremurele. Un fel de autotransportator de marfă, care nu este conceput pentru a transporta oameni, ci doar provizii.
Tiger X-1, care înseamnă "Transforming Intelligent Ground Excursion Robot" și „X-1” care indică natura sa experimentală, s-ar putea conecta și la o dronă aeriană fără pilot, pe care o poate transporta și în locații îndepărtate
Tiger X-1 are și o dronă
Tiger X-1 și drona ar putea, de asemenea, să-și încarce bateriile reciproc, după cum este necesar.
Tiger este dezvoltat de New Horizons Studio din California, o divizie a Hyundai Motor Group.
Vehicule de acest gen ar putea fi folosite pentru a explora suprafața Lunii sau a altor planete, a spus John Suh, directorul New Horizons Studio.
Pot fi folosite și ca taxiuri, cu picioarele ridicându-se și coborând vehiculul pentru a-l face mai accesibil persoanelor cu scaune cu rotile, a spus el.
Hyundai este în discuții pentru a avea un interes de control asupra companiei de robotică Boston Dynamics, dar directorii Hyundai au declarat că Boston Dynamics nu este implicat în acest proiect.
În schimb, Hyundai a lucrat cu compania de software de proiectare Autodesk și Sundberg-Ferar, o firmă de vehicule concept.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰