Antena Meniu Search
x

Video Manifesto, al cincilea concept Dacia, a impresionat Parisul. Modelul nu va ajunge niciodată pe şosele

Dacia a impresionat Parisul! Compania a lansat un concept car cu un design nonconformist şi futurist. Manifesto, căci aşa se numeşte autoturismul, este special conceput pentru off-road şi expediţii. Are locuri doar pentru două persoane dar spaţii generoase pentru bagajele acestora. Cu tracţiune integrală, propulsie electrică şi echipare pentru ieşirile în natură, şochează însă prin faptul că nu are uşi, parbriz sau lunetă. Manifesto nu va ajunge niciodată pe şosele, dar inovaţiile cu care a venit vor fi implementate în viitoarele producţii de serie ale brandului. 

de Redactia Observator

la 16.09.2022, 20:44

Vezi și

Manifesto este al cincilea concept Dacia, iar din serie este primul care nu anunţă un model de serie ci o idee. În trecut Dacia a mai prezentat concepte de Logan MCV, Pick-up, Duster, Bigster sau Spring, care s-au materializat sau se vor materializa în maşini de serie.

Manifesto, al cincilea concept Dacia

Manifesto a fost desenat pentru a redefini esenţialul - în acest caz, este un automobil de teren care nu are nici uşi, parbriz sau lunetă, în locul hayon-ului, partea din spate a vehiculului este ocupată de o suprafaţă plată, adaptată ca spaţiu de lucru numeroaselor activităţi care se pot desfăşura în aer liber.

“Nouă, celor de la Dacia, ne plac lucrurile concrete. Atunci când dezvoltăm şi explorăm noi idei, simţim nevoia de a merge dincolo de simulările 3D pentru a vedea cum arată lucrurile în realitate. Astfel, înainte de a fi un obiect de design, conceptul Manidesto materializează viziunea noastră şi reuneşte numeroase inovaţii, a căror integrare este uneori dusă la extrem, dar care sunt accesibile pentru client. Unele dintre acestea se vor regăsi pe viitoarele modele Dacia”, explică David Durand, Director de Design Dacia, scrie Mediafax.

Pe acelaşi subiect

Spre exemplu, Manifesto dispune de soluţia “Bring your Own Device” şi permite integrarea unui smartphone în planşa de bord, oferindu-le astfel ocupanţilor o soluţie de conectare simplă, performantă şi economică - soluţie deja regăsită pe modelele Logan şi Sandero. O altă inovaţie care se va regăsi pe viitoarele modele Dacia. Este vorba de YouClip, un sistem care permite fixarea unor accesorii.

Manifesto dispune de o transmisie integrală, de o gardă la sol generoasă, susţinută de anvelope de mari dimensiuni, precum şi de o caroserie adaptată pentru incursiunile pe traseele cele mai dificile. Interiorul poate fi spălat fără cea mai mică problemă cu un simplu furtun cu apă. Husele amovibile ale scaunelor se pot transforma în saci de dormit în numai câteva secunde.

Plafonul permite transportul unor obiecte de forme şi dimensiuni din cele mai diverse, datorită sistemului de fixare modulabil şi amovibil care oferă numeroase configuraţii pentru ancorarea încărcăturii.

Principalele elemente din plastic ale caroseriei au un conţinut important de material reciclat. Denumit Starkle, acesta este obţinut din transformarea polipropilenei.

Interiorul se remarcă prin utilizarea unor elemente naturale, precum lemnul de plută, folosit la planşa de bord. La fel ca în cazul modelelor de serie recente, Manifesto nu dispune de ornamente cromate.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Stiri Auto » Manifesto, al cincilea concept Dacia, a impresionat Parisul. Modelul nu va ajunge niciodată pe şosele