Video RCA mai scump cu până la 80% pentru șoferii care provoacă accidente. Cum funcționează sistemul "Bonus-malus" în România
După faptă şi răsplată pentru şoferi. Preţul RCA-ului creşte sau scade în funcţie de cât de disciplinat şi prudent eşti în trafic. Doar că noi suntem campioni în Europa la frecvenţa daunelor RCA. Azi a demarat, oficial, în instanţă şi falimentul City Insurance, cel mai mare asigurător de pe piaţă, ceea ce înseamnă că polițele în vigoare vor înceta de drept în cel mult 90 de zile.
"Bonus-malus" este sistemul prin care sunt răsplătiţi şoferii care nu au incidente în trafic: dacă nu au provocat daune cu maşina proprie în anul anterior, pot beneficia de o reducere a preţului pentru poliţa RCA. Cei care au accidente însă, intră în clasa "malus" şi pot plăti chiar şi cu 80% mai mult.
Marius Constantinescu, broker de asigurări: ”Dacă nu am timp de 8 ani niciun eveniment în trafic, ajung să plătesc cu 50% mai puţin. Dacă în fiecare an, timp de 4 ani cel puţin, plătesc cu 80% mai mult decât clasa B0. Fiecare eveniment este retrogradat cu câte 2 clase malus”.
RCA mai scump cu 20% după un accident
Adică, poliţa se scumpeşte cu 20% după fiecare accident. Sistemul, spune ASF, este atât în avantajul asiguratului, cât şi al asiguratorului.
- Cum arăta vila închiriată de Revelion, înainte să fie devastată cu macete și săbii. Imagini înainte și...
- Primele despăgubiri după falimentul City Insurance. Peste 1.000 de şoferi păgubiţi îşi vor primi banii
- Aproape 60.000 de șoferi așteaptă să fie despăgubiți, după falimentul City Insurance. Când ar putea primi banii
Daniel Apostol, purtător de cuvânt ASF: ”Asiguratul, dacă are un comporament corect, mai puţin violent, mai puţin agresiv, mai puţin producător de accidente, atunci va da mai puţini bani din buzunar”.
Fără evenimente în trafic, asigurători nu sunt nevoiţi să plătească daune, iar astfel profitul este mai mare.
România, fruntașă în Europa la capitolul accidente despăgubite în baza RCA
Din păcate, însă, nu e cazul României, care se menține pe unul dintre locurile fruntașe în Europa la capitolul accidente soldate cu pagube sau victime, despăgubite în baza polițelor RCA.
Mădălin Roşu, preşedinte BAAR: ”Avem cea mai mare frecvenţă, avem cei mai mulţi morţi pe şosele şi iată un efect pe care îl resimţim în final în preţul poliţei de asigurare. Şi aici este un paradox. Prima de asigurare este una dintre cele mai mici din zona europeană”.
Azi a demarat oficial în instanţă şi falimentul City Insurance, cel mai mare asigurător de pe piaţă. Astfel, toate polițele în vigoare vor înceta de drept în cel mult 90 de zile.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰