Antena Meniu Search
x

Video Aproape 60.000 de șoferi așteaptă să fie despăgubiți, după falimentul City Insurance. Când ar putea primi banii

Reacţii în lanţ pe piaţa asigurărilor. Fondurile pentru despăgubirea clienților City Insurance aproape s-au epuizat. Autorităţile dau asigurări şoferilor păgubiţi că îşi vor primi toţi banii, dar oamenii sunt neîncrezători. Între timp, prețurile polițelor RCA s-au dublat sau chiar triplat, așa că se ia în calcul plafonarea. 

Mădălina Chiţac
de Mădălina Chiţac

la 20.11.2021, 22:48

Vezi și

Mădălina Chițac, reporter Observator: De două luni, companiei City Insurance i-a fost retrasă autorizația de funcționare. Iar șoferii nici măcar acum nu au fost despăgubiri. Primele plăți ar urma să fie făcute pe 29 noiembrie, însă asta doar dacă ziua nu devine liberă pentru bugetari. Pentru că, în caz contrar, banii vor începe să fie virați de pe 2 decembrie. Sunt foarte mulți șoferi care așteaptă să fie despăgubiți, undeva la 60.000.

Valoarea despăgubirilor depăşeşte suma de jumătate de miliard de lei. La Fondul de Garantare există 630 de milioane de lei. Prin urmare, în curând, banii se vor epuiza. 

Valentin Ionescu, director ASF: Fondul de garantare are toate mecanismele necesare că să acopere orice potențială daună. 

Reacţiile se ţin lanţ. Falimentul City Insurance a aruncat în aer piaţa RCA

Pe acelaşi subiect

Explicaţia? City Insurance avea tarife mult prea mici. 

Răzvan Pavel, broker asigurări: Dacă e să compar cât am plătit la City anul trecut și cât aș plăti acum la o companie, la un preț normal, prețurile sunt duble. 

Valentin Ionescu, director ASF: Nu erau tarife calculate corect. 

Se ia în calcul plafonarea polițelor RCA. Broker: "Nu prea este legal"

Acum se ia în calcul plafonarea preţurilor la poliţele RCA, în funcţie de nişte tarife calculate de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Un proiect a fost deja depus la Senat de 16 parlamentari PNL şi UDMR. 

Răzvan Pavel, broker asigurări: Nu prea este legal. Există deja un tarif recomandat de ASF care nu e obligatoriu, dar atât companiile de asigurare cât și clienții se pot orienta în funcție de acel tarif. 

Limitarea prețului nu e o soluție.

Proiectul de lege mai propune majorarea de zece ori a amenzilor pentru societăţile de asigurare. 

Mădălin Roșu, președinte BAAR: Pare o idee science fiction sau de cascadorii râsului pentru că în 2016 s-a mai întâmplat o chestiune de genul asta, iar Comisia Europeană ne-a băgat într-o procedura de infrigement. Asta se traduce în impact direct în taxe și impozite către populație.

În 2016, şi asigurătorii au dat în judecată Guvernul. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Credeţi că se vor înmulţi atacurile urşilor în România?

Observator » Stiri Auto » Aproape 60.000 de șoferi așteaptă să fie despăgubiți, după falimentul City Insurance. Când ar putea primi banii