Video Zeci de bolizi și sute de cai putere, adunați la Cluj. Pasiunea pentru mașini, dusă la perfecțiune
Atunci când pasiunea pentru automobile e mare, nu există nici limită de bani, nici de timp dedicat ei. Zeci de iubitori de maşini tunate s-au întâlnit la Cluj-Napoca într-un eveniment dedicat supercarurilor. Proprietarii au vrut să arate că, deşi au sute de cai putere, ştiu să îi ţină în frâu când circulă pe şosele.
Marian şi-a cumpărat maşina în urmă cu un an şi a muncit zile şi nopţi în propriul garaj pentru ca astăzi să întoarcă privirile pe stradă.
"Maşina a fost desfăcută total, vopsită integral, tinichigerie făcută şi mici modificări. Maşina stă mult mai bine pe drum, am lăţit-o cât am putut, frâne, suspensii", spune Marian.
Raul are doar 17 ani şi chiar dacă mai are până la permis, şi-a dedicat timpul liber unui Volkswagen Passat din 84. Maşina nu valora mai mult de 400 de euro când a primit-o de la tatăl său. I-a refăcut motorul, i-a pus suspensii pe aer şi un sistem audio performant iar acum nu ar da-o pentru toţi banii din lume.
Raul: Era complet originală şi asta a fost plăcerea mea, să o aduc într-o stare cât mai bună.
Reporter: Cât ai lucrat la ea?
Raul: Patru ani până acum şi mai urmează. Cei care cunosc şi sunt interesaţi, toţi se uită şi întorc capul după ea.
Suspensiile sunt printre primele modificări atunci când vrem schimbăm alura unei maşini. Cea mai joasă gardă a fost şi premiată. Evenimentul de la Cluj dedicat şoferilor a vrut să demonstreze şi că nu sunt un pericol în trafic doar pentru că ies în evidenţă.
"Ai zice că încearcă să atragă atenţie. Nu e vorba de atenţie, e vorba de plăcerea de a modifica o maşină şi pasiunea de a fi în această comunitate. Ca orice altă comunitate, vrem să ne bucurăm de ce ne place", spune Victor, organizator.
Statisticile arată că cele mai multe accidente rutiere grave sunt provocate de tineri.
"Principala greşeală care apare foarte frecvent este teribilismul. Piloţii sunt pe circuit sau la raliuri sau pe probe închise circulaţiei rutiere, nu pe stradă", spune Horaţiu Savu, specialist în conducere defensivă.
Participanţii au putut testa şi simulatoare de accidente: o răsturnare cu maşina sau un impact frontal, ca să îşi dea seama că şi la viteză scăzută pot avea loc vătămări grave.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰