Video Factura la gaze naturale devine mai simplă și mai ușor de înțeles. Care sunt schimbările
Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunţat vineri noi reglementări ce sporesc drepturile clienţilor finali şi simplifică informaţiile din factura de gaze naturale, fiind stabilite informaţiile care trebuie incluse obligatoriu de către furnizor în factură.
- Vezi noi episoade din Insula Iubirii Duminică de la 20:00, Luni și Marți de la 20:30, pe Antena 1 și AntenaPLAY!
- România visează din nou la Champions League: Maccabi Tel Aviv – FCSB. Miercuri, 31 iulie, de la 21.00, live pe Antena 1 și AntenaPLAY
- EXCLUSIV. Prima reacţie a profesorului de la Colegiul "Sfântul Sava", acuzat că a abuzat doi elevi minori
”În cadrul şedinţei Comitetului de reglementare din data de 16.03.2023 am aprobat Ordinul nr. 14/2023 pentru modificarea şi completarea unor Ordine ale preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei şi de abrogare a Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 96/2015 pentru aprobarea Regulamentului privind activitatea de informare a clienţilor finali de energie electrică şi gaze naturale, cu modificările şi completările ulterioare, care aduce îmbunătăţiri cadrului de reglementare pentru desfăşurarea activităţii de furnizare a gazelor naturale la locurile de consum ale clienţilor finali. Ca urmare a noilor prevederi aprobate, am detaliat informaţiile minime pe care trebuie să le cuprindă o ofertă-tip de furnizare a gazelor naturale şi un contract de furnizare a gazelor naturale, inclusiv detalierea componentelor preţului final, şi am simplificat conţinutul minim al tuturor facturilor de gaze naturale, fiind prevăzute informaţiile obligatorii a fi incluse de către furnizor în acestea”, arată ANRE, potrivit news.ro.
Pentru a asigura o mai bună înţelegere de către clientul final a facturii de gaze naturale, conţinutul acesteia a fost structurat astfel încât clientul final să înţeleagă foarte uşor care este consumul facturat şi cât trebuie să plătească pentru acesta.
Ce va conține factura la gaze naturale
- datele de identificare şi de contact ale furnizorului şi ale clientului final,
- Enel a semnat vânzarea afacerii din România către grecii de la PPC, pentru 1,26 miliarde €. Gigantul italian...
- Românii care au primit două facturi la energie în câteva zile şi se pregătesc şi pentru a treia. Cei care au...
- Facturile la gaze ar putea scădea în perioada următoare. Anunţul vicepreşedintelui ANRE
- data de încetare a contractului, dacă contractul este încheiat pe perioadă determinată,
- numărul şi data emiterii facturii,
- data de începere şi de sfârşit a perioadei de facturare,
- consumul de gaze naturale facturat,
- termenul scadent de plată,
- obligaţiile de plată neachitate, dacă este cazul,
- valoarea totală de plată cu TVA.
Detaliile cu privire la factură, inclusiv defalcarea componentelor din care este format preţul final facturat de către furnizor clientului final, vor fi trecute pe a doua pagină, iar anexele la factură vor cuprinde o serie de informaţii adiţionale care nu se referă la facturare, dar care îi pot fi utile clientului final pe parcursul derulării contractului de furnizare a gazelor naturale şi informaţii privind facturarea care îi oferă periodic o perspectivă cuprinzătoare asupra consumului efectiv realizat şi a costului actual cu gazele naturale, astfel încât să aibă posibilitatea de a-şi ajusta propriul consum.
Totodată, pentru a veni în sprijinul clienţilor finali, în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta are obligaţia să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura, fără a percepe penalităţi.
Plată eșalonată a facturilor la gaze, pentru clienții vulnerabili
ANRE a introdus totodată prevederi referitoare la măsurile suplimentare de protecţie şi pentru clienţii vulnerabili, prin acordarea unei facilităţi privind eşalonarea la plată a facturii, la cerere, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părţi.
Şi tot ca o măsură suplimentară de protecţie a clienţilor finali, ANRE a detaliat modalităţile de soluţionare de către furnizor a plângerilor clientului final privind facturarea, acesta nefiind obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluţionarea plângerii.
Ți-a plăcut acest articol?
LikePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰