Video Regulă nouă pentru magazinele online: Comercianții, obligați să dea banii înapoi în 15 zile, dacă clienții nu sunt mulțumiți
Ai comandat ceva online şi ai primit altceva? Sau nu eşti mulţumit de calitatea produsului? În 15 zile vei primi ce ţi-ai dorit sau banii înapoi. Pentru asta va fi nevoie doar de o plângere adresată celui de la care ai cumpărat. Legea aflată la un pas de adoptare se va aplica atât operatorilor economici, cât şi persoanelor fizice.
Sute de români se plâng zilnic de calitatea produselor sau serviciilor primite. Şi mulţi renunţă să-şi ceară drepturile, din cauza procedurilor greoaie. Acum totul se va rezolva mai uşor.
Sorin Mierlea, preşedinte InfoCons: Operatorul economic trebuie să îi dea un răspuns consumatorului în 15 zile. Ca să nu mai spună de fiecare dată agentul economic că imediat consumatorul fuge să facă o reclamaţie la autoritate.
Comercianţii ar putea fi obligaţi să plătească şi despăgubiri
Horia Constantinescu, preşedinte ANPC: Vorbim de o pagubă generată de neconformitatea unui produs. Am descoperit că o butelie era neconformă, aceasta a explodat şi mi-a distrus garajul. Nu cumva consumatorul nu trebuie să primească doar banii pe butelie?
- Portretul românului care iubeşte să meargă la mall. Cine vine aici cel mai des şi de ce
- Primele efecte după decizia Auchan de a renunța la casieri: ce reduceri ar putea obține clienții care scanează...
- De ce au împărţit casele self-service societatea în două. Ministrul Muncii, întrebat dacă scanează singur...
Mădălina Chiţac, reporter Observator: Amenzile pentru nerespectarea legii vor fi date în funcţie de cifra de afaceri pe care o are operatorul economic. Spre exemplu, dacă un comerciant are o cifră de afaceri de peste 10 milioane de lei, sancţiunea poate fi cuprinsă între 15.000 şi 240.000 de lei.
Legea se va aplica şi persoanelor fizice care oferă produse sau servicii neconforme.
Horia Constantinescu, preşedinte ANPC: Dacă vorbim de o gospodină ce îşi comercializează produsele alimentare, cozonaci ca la mama acasă.
Comercianţii nu văd cu ochi buni noile reguli şi ameninţă cu scumpiri.
Cătălin Scarlat, proprietar magazin: E clar că ne afectează pentru că sunt iar costuri. Şi tot avem costuri. Vom apela la un cabinet de avocatură care să răspundă.
Legea privind protecţia drepturilor consumatorilor este la vot, în Camera Deputaţilor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰