Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Românii se tem de o nouă criză: cum s-a schimbat politica de consum, comparativ cu primele 6 luni ale anului

Cu o iarnă grea care se întrevede, cu facturi uriaşe de achitat şi preţuri care nu se mai opresc din creştere, românii au început să fie mai cumpătaţi atunci când bagă mâna în buzunar. O arată cele mai recente statistici despre dinamica vânzărilor şi consumului privat.

de Cristina Oprea

la 06.09.2022 , 09:14

Vorbim despre o tendinţă de scădere care s-a manifestat începând cu iulie a acestui an. Mai exact, după ce în primele şase luni ale anului volumul vânzărilor din comerţ până la 5,2%, în luna iulie a scăzut până la 4,8% transmite INS. Vorbim despre comerţul cu amănuntul, cu excepţia maşinilor şi motocicletelor.

De ce este important acest indicator? Pentru că poate să aproximeze şi să estimeze dinamica pe care o va avea consumul privat, care este o componentă importantă a PIB-ului. Concret, la produsele alimentare vânzările au scăzut de la 6% la 5%, iar în cazul carburanţilor scăderea este şi mai mare, de la 9,6% la 8,5%. Specialiştii spun că scăderile au legătură cu inflaţia, dar şi cu teama oamenilor de o nouă criză economică.

Vezi și
Cristina Oprea Like

La 37 de ani, are deja mai mult de 15 ani de când lucrează în presă. A început la Gazeta de Sud. A făcut marketing şi comunicare în mass media, CSR, vânzări sau voluntariat în campanii umanitare.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri economice » Românii se tem de o nouă criză: cum s-a schimbat politica de consum, comparativ cu primele 6 luni ale anului