Video Românii se tem de o nouă criză: cum s-a schimbat politica de consum, comparativ cu primele 6 luni ale anului
Cu o iarnă grea care se întrevede, cu facturi uriaşe de achitat şi preţuri care nu se mai opresc din creştere, românii au început să fie mai cumpătaţi atunci când bagă mâna în buzunar. O arată cele mai recente statistici despre dinamica vânzărilor şi consumului privat.
- "M-a înșelat. Mi-a luat casa!" Administratora unui bloc din Capitală, ucisă de un vecin. DETALII la Observator 17:00, ÎN DIRECT la Antena 1
- Imagini de la locul prăbuşirii dronei, în Insula Mare a Brăilei. Craterul format are un diametru de 4 m
Vorbim despre o tendinţă de scădere care s-a manifestat începând cu iulie a acestui an. Mai exact, după ce în primele şase luni ale anului volumul vânzărilor din comerţ până la 5,2%, în luna iulie a scăzut până la 4,8% transmite INS. Vorbim despre comerţul cu amănuntul, cu excepţia maşinilor şi motocicletelor.
De ce este important acest indicator? Pentru că poate să aproximeze şi să estimeze dinamica pe care o va avea consumul privat, care este o componentă importantă a PIB-ului. Concret, la produsele alimentare vânzările au scăzut de la 6% la 5%, iar în cazul carburanţilor scăderea este şi mai mare, de la 9,6% la 8,5%. Specialiştii spun că scăderile au legătură cu inflaţia, dar şi cu teama oamenilor de o nouă criză economică.
Ți-a plăcut acest articol?
LikePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰