Tesla a rămas în urma chinezilor de la BYD în trimestrul patru din 2023. Gigantul deținut de Elon Musk, surclasat la numărul de vânzări
Numărul de vehicule electrice (EV) livrate de Tesla în trimestrul patru din 2023 a depăşit estimările, deşi nu a fost suficient pentru ca firma condusă de Elon Musk să depăşească pe plan global grupul chinez BYD, transmit Reuters şi Bloomberg.
În ultimele trei luni din 2023, compania americană a livrat 484.507 mașini electrice, în timp ce analiştii se aşteptau la 483.173 unităţi. BYD a vândut 526.409 vehicule complet electrice în trimestrul patru din 2023, devenind lider pe acest segment, în special datorită modelelor mai ieftine vândute în China, cea mai mare piaţă auto din lume.
Deşi Tesla şi-a depăşit obiectivul de a livra 1,8 milioane de vehicule într-un an, nu a fost realizat scenariul prezentat de Musk în urmă cu 12 luni, conform căruia compania are potenţial pentru a produce 2 milioane mașini electrice.
Producătorul auto american ar urma să livreze anul acesta 2,1 milioane mașini, în pofida înrăutăţirii perspectivelor privind piaţa mondială de vehicule electrice, susţine Ben Kallo, analist la Baird.
Marţi, acţiunile Tesla au scăzut cu 1,6% apoi s-au redresat, tranzacţionându-se la 248,43 dolari la Bursa de la New York. Titlurile au crescut anul trecut cu 102%, după pierderile record din 2022.
- Inginer Tesla, atacat de un robot în urma unei defecțiuni, la o fabrică din Texas. Colegii bărbatului au asistat...
- Tesla recheamă în service peste 2 milioane de vehicule, din cauza problemelor la sistemul de conducere autonomă
- Vânzările de mașini electrice au atins un nivel record în SUA. Deși, piața este în creștere, americanii sunt...
China, tot mai importantă pe piața mașinilor electrice
Schimbarea clasamentului global al vânzărilor de mașini electrice reflectă sporirea importanţei Chinei în industria auto mondială. După ce în ultimii ani a depăşit SUA, Coreea de Sud şi Germania, China ar putea depăşi Japonia în 2023, devenind cel mai mare exportator global de automobile.
Tesla generează mai multe venituri şi profit decât BYD deoarece vinde vehicule la preţuri mai ridicate şi depinde de doar două maşini: Model Y şi Model 3, pentru majoritatea livrărilor sale.
În pofida poziţiei solide pe piaţa din China, BYD nu este prezentă pe piaţa americană.
"În Statele Unite, Tesla încă este numele dominantă pe segmentul mașinilor electrice", susţine Dan Levy, analist la Barclays.
Deşi Tesla nu dă publicităţii vânzările trimestriale pe regiuni, SUA şi China sunt cele mai mari pieţe ale sale. Compania produce Model S, X, 3 şi Y în Fremont, California, şi Model 3 şi Y în Shanghai. De asemenea produce Model Y la fabricile sale din Austin şi Berlin.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰