Antena Meniu Search
x

Video "Lucrări de mântuială!" O treime din podurile din România ar trebui închise. Un pod din Vrancea, aflat în reabilitare, s-a prăbuşit peste râul Putna

Am fost la un pas de o tragedie, în Vrancea. Un pod construit peste pârâul Putna s-a prăbuşit, seara trecută. Din fericire nicio maşină nu trecea pe acolo, la acea oră. Podul, care a fost ignorat ani de zile şi ajusese într-o stare avansată de degradare, a intrat anul trecut în reabilitare. Preşedintele Consiliului Judeţean va inspecta astăzi lucrările şi modul în care au fost făcute. Însă incidentul de ieri este doar un simptom al unei situaţii mult mai grave. Specialiştii în infrastuctură spun că o treime din podurile din România sunt nesigure şi ar trebui închise. 

de Redactia Observator

la 01.05.2022, 08:47

Vezi și

Podul a cedat la unul dintre capete, seara trecută, puţin după ora 19:00. Din fericire nicio maşină şi niciun pieton nu treceau prin zonă la acea vreme.

Podul este construit peste pârâul Putna şi asigură accesul între satele Vulturu și Vadu Roșca. Oamenii de aici au variante ocolitoare şi n-au rămas izolaţi. De anul trecut, aici începuseră lucrările de reabilitare.

Localnic: Lucrări de mântuială! Tu te pui să sapi aici? S-a săpat în mal, aici. Aia s-a întâmplat!

În mal şi a rupt!

Pe acelaşi subiect

Cătălin Toma, CJ Vrancea: Este un eveniment total nefericit. Părerea mea este că este inacceptabil să se întâmple acest lucru. 

Preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea va sosi la faţa locului astăzi. O echipă tehnică va inspecta lucrările efectuate până acum şi va stabili dacă acestea au contribuit la căderea podului. 

Cătălin Toma, CJ Vrancea: Se observă că apa a fost deviată şi o cantitate mare a bătut acolo sau a mers spre zona aceea, fapt care a dus, bănuiesc, la surparea primului segment.

La un pas de tragedie

Două poduri sunt în curs de reabilitare în judeţul Vrancea. Preşedintele Consiliului Judeţean n-a ştiut ieri să spună în ce categorie de risc se află. Şi nici dacă lucrările la podul prăbuşit erau de consolidare a structurii de rezistenţă sau doar de mentenanţă.

Fotografii realizate în 2019 arată că podul era deja într-o stare avansată de degradare. O situaţie pe care o întâlnim în toată ţara.

Ionuţ Ciurea, preşedinte ProInfrastructura: Noi estimăm că o treime din poduri trebuie, de fapt, închise. Este doar o problemă de risc, de valoare de risc şi o problemă de ghinion, până la urmă, până când vine viitura, cutremurul sau, pur şi simplu, cad din senin bucăţi.

Din cele 4.500 de poduri rutiere din ţara noastră, doar 30 la sută sunt într-o stare foarte bună de funcţionare. 38 la sută într-o stare satisfăcătoare, însă, în lipsa lucrărilor de mentenanţă, se pot degrada foarte rapid. 

Ionuţ Ciurea, preşedinte ProInfrastructura: La poduri este o mare problemă. Podul suportă multă uzură şi multă bătaie din partea noastră până când ne lasă. Dar şi când ne lasă, o să fie o catastrofă.

Aproape 50 dintre podurile administrate de Compania Naţională de Drumuri sunt încadrate oficial în clasa tehnică 5, adică riscă să cadă. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Evenimente » "Lucrări de mântuială!" O treime din podurile din România ar trebui închise. Un pod din Vrancea, aflat în reabilitare, s-a prăbuşit peste râul Putna