Platforma iabilet.ro a fost amendată cu 55.000 de lei. Nu ar fi restituit banii pentru peste 100 de spectacole anulate
Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au amendat cu 55.000 de lei platforma iabilet.ro deoarece nu a rambursat contravaloarea unor bilete pentru spectacole care au fost anulate.
ANPC a anunţat marţi, că reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj - cel care instrumentează reclamaţiile referitoare la platforma online iabilet.ro, la nivelul întregii ţări, începând din luna mai 2023 - a desfăşurat o acţiune de control la operatorul economic care administrează platforma.
“Cele 124 de reclamaţii primite de la consumatori, în perioada mai 2023 - martie 2024, au semnalat nerambursarea contravalorii unora dintre biletele achiziţionate pe platforma iabilet.ro, pentru spectacole care au fost anulate”, au precizat comisarii ANPC.
În urma neregulilor constatate au fost date amenzi în valoare de 55.000 de lei.
Clienţii erau obligaţi să accepte termeni şi condiţii abuzive
- Alimente expirate, mizerie de nedescris şi excremente de şoareci, la cantina unui liceu din Timişoara. Reacţia ANPC
- Scandalul uleiului de măsline contrafăcut ajunge la Comisia Europeană, după ancheta Observator. ANPC...
- Cantina unui liceu din Timişoara, închisă de ANPC. Inspectorii au găsit excremente de şoareci în farfurii şi...
De asemenea, preşedintele ANPC a emis un ordin de încetare a practicilor comerciale incorecte, prin restituirea integrală a sumelor achitate pentru evenimentele anulate, la solicitarea consumatorilor, indiferent de termen. Echipele de control au constatat că nu erau restituite comisioanele către consumatori, în cazul anulării unor spectacole şi al rambursării contravalorii biletelor achitate, ceea ce constituie o practică comercială incorectă.
De asemenea, comisarii CJPC Cluj au stabilit că persoanele care cumpărau bilete erau obligate să accepte condiţiile din termenii generali, “fără să aibă posibilitatea de a alege altă variantă, chiar în cazul unui termen foarte scurt de decizie, sub presiunea termenilor şi condiţiilor impuse şi fără a avea posibilitatea de a alege în cunoştinţă de cauză, ceea ce implică un timp insuficient pentru a-i studia, fiind obligaţi să-şi le asume, prin bifarea în procesul de achiziţionare a biletului”.
Totodată, erau transmise în spaţiul public informaţii false care induceau în eroare sau puteau induce în eroare consumatorul “astfel încât acesta să fie determinat sau susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o, având în vedere disponibilitatea sau artiştii consacraţi din promovarea aferentă evenimentului, care îl determină pe consumator să tranzacţioneze achiziţionarea biletului”.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰