Video Şi-au cumpărat o vacanţă de lux în Grecia, dar s-au trezit cu condiţii de lumea a treia. "Imaginile vorbesc de la sine"
Concediu de coşmar pentru un cuplu de români. Şi-au rezervat vacanta printr-o agentie de turism pe una dintre cele mai frumoase insule grecești, Rodos, și în loc de luxul promis, au fost cazaţi în condiţii greu de imaginat - mâncare cu insecte şi camere mizerabile.
Furnici care mişună pe mâncare şi mizerie de nedescris - cu asta au fost întâmpinaţi românii la sosirea în hotelul de trei stele de pe insula elenă. Imaginile şocante au fost postate pe un grup de călătorii şi au strâns sute de reacții.
"Am fost în Rhodos, printr-o agenţie foarte cunoscută. Nu ne-am gândit nici măcar o secundă să punem la îndoială calitatea serviciilor pe care agenția avea sa ni le ofere. Imaginile vorbesc de la sine", se arată în postare.
Au vrut condiții de lux, dar au trăit un coșmar
Reprezentanţii agenţiei de turism spun că nu sunt responsabili pentru condiţiile găsite în hotel."Se mai întâmplă ca turiştilor să nu le placă hotelul. Noi nu verificăm hotelurile în interiorul camerei. Noi dăm hotelurile aşa cum sunt ele clasificate. Întotdeauna depinde de preţ. E greu să te aştepţi la un hotel care este foarte ieftin să aibă condiţii foarte bune", a declarat Alin Burcea - Director agenție de turism.
- Locul de vis din România, care atrage mii de turiști străini. Oamenii vin aici să vadă exemplare rare de zimbri
- Fiul unui actor celebru din Spania, condamnat la închisoare pe viaţă în Thailanda. Şi-a ucis şi tranşat...
- Idei pentru vacanţa din octombrie 2024. Destinaţii de vizitat în prima vacanţă a elevilor
Doar că nu este chiar aşa. "Este responsabilitatea agenţiei, a pachetului pe care îl pune la dispoziția consumatorului. Agenţia respecitivă va suporta o daună, o sancțiune, iar agenția poate să cheme în garanţie unitatea de cazare care nu a pus la dispoziție consumatorilor niste servicii minimale de protecție a consumatorilor", a declarat Sorin Mierlea, Infocons.
Românii păgubiţi se plâng şi că nu ştiu căror autorităţi să se adreseze pentru neregulile găsite.
Reclamație către Centrul European
"Putem să facem o reclamaţie fie la autorităţile competente pe protecţia consumatorilor din Grecia sau în momentul în care ne întoarcem acasă putem să construim o sesizare către Centrul European al Consumatorilor. Trebuie să conţină documente probatorii şi mă refer aici la partea de rezervare pe care am făcut-o, plata, poze, dacă cumva am achiziţionat sejurul pe un site şi pozele din realitate", a declarat Irina Chirițoiu, director Centrul European al consumatorilor România.
De la începutul anului și până în prezent, la Centrul European al consumatorilor din România au ajuns aproape 4000 de sesizări, cele mai multe dintre ele referitoare la domeniul transporturilor aeriene. Prejudiciul total recuperat doar anul acesta este de peste 250.000 euro.
Una dintre sesizări a fost a jurnalistului Observator, Mihai Jurca. "Am cumpărat două bilete de tren în Germania pe ruta Hamburg - Berlin. Ideea e că le-am cumpărat de la o platformă de rezervări și mi s-a părut că sunt mult mai ieftine decât pe site-ul Deutsche Bahn din Germania. În dimineaţa în care trebuia să plec spre Berlin am zis să vad dacă sunt bune biletele, chiar acolo în gară și mi s-a spus nu, astea sunt pentru tineri trebuie să plătiți pentru alte două bilete noi. Ulterior m-am adresat celor de la ECC România, le-am trimis toate dovezile de plată, biletele și după vreo două luni s-a rezolvat", a povestit Mihai Jurca.
Reprezentanţii hotelului din Grecia nu au putut fi contactati pentru un punct de vedere.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰