CFR anunţă noi restricţii de viteza la trenuri. Temperatura la nivelul şinei ajunge la aproape 60 de grade Celsius (FOTO)
Viteza de circulaţie a trenurilor a fost redusă cu 20-30 km/h faţă de viteza normală pe 65,42% din reţeaua feroviară, în condiţiile în care temperatura la nivelul şinei este cuprinsă între 56 de grade şi 59 de grade Celsius, a anunţat duminică firma care administrează reţeaua de cale ferată din România, CFR SA.
Viteza de circulaţie a trenurilor a fost redusă cu 20-30 km/h faţă de viteza normală pe 65,42% din reţeaua feroviară, în condiţiile în care temperatura la nivelul şinei este cuprinsă între 56 de grade şi 59 de grade Celsius, a anunţat duminică firma care administrează reţeaua de cale ferată din România, CFR SA.
Restricţiile de circulaţie sunt impuse ca urmare a avertizării de cod roşu şi portocaliu de caniculă, potrivit căruia se vor înregistra temperaturi maxime cuprinse frecvent între 39 şi 42 de grade, emise de Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM).
”Viteza de circulaţie a trenurilor redusă cu 20-30 km/h faţă de viteza normală pe 65,42% din reţeaua feroviară. Temperatura la nivelul şinei este cuprinsă între 56 de grade C şi 59 de grade C!”, se arată în comunicat.
CFR SA a anunţat sâmbătă că a impus de la ora 13.00 restricţii de viteză în circulaţia trenurilor pe 37 de secţii feroviare, ceea ce înseamna că 16,21% din reţeaua feroviară era deja afectată de caniculă, la nivelul şinei temperaturile ajungând la 50 de grade Celsius.
Douăsprezece judeţe din vestul ţării se aflau, sâmbătă, în cea de a doua zi de avertizare cod roşu de caniculă, cu temperaturi cuprinse între 39 şi 42 de grade, în timp ce restul ţării este în continuare sub cod portocaliu de caniculă, temperaturile situându-se între 36 şi 39 de grade. Meteorologii avertizează că vremea caniculară se va menţine, mai ales în zona de sud a ţării, inclusiv în Capitală, până spre sfârşitul săptămânii viitoare.
Măsurile speciale anunţate de CFR SA presupun revizii suplimentare pe reţea în regiunile aflate sub atenţionare, însoţirea trenurilor cu personal de specialitate, în vederea identificării potenţialelor pericole, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, reducerea vitezei de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală pe anumite intervale de staţii, avizarea permanentă a operatorilor de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) şi transmiterea operativă a intervalelor de staţii unde trebuie să reducă viteza de circulaţie.
Sursa: News.ro
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰