Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Avem o ţară frumoasă, cum ajungem la ea? Delta Dunării, "o perlă" a Europei, lăsată în paragină: "Dunărea e resursa cel mai puțin exploatată din România"

În cel mai mare oraş port românesc de pe Dunăre, la Galaţi, un terminal de pasageri plutitor zace abandonat la ţărm de zece ani. Autorităţile vor să refacă faleza, să fie mai prietenoasă cu turiştii. La Tulcea, poartă de intrare în Delta Dunării, nici măcar nu ai unde acosta. Noroaie şi moloz e tot ce vezi, pentru că faleza e din nou în reparaţii capitale.

de Adrian Obreja

la 21.12.2021 , 21:09

Galaţi. Cel mai mare port fluvial al României. Terminalul de pasageri, la care ar trebui să tragă, anual, sute de nave de croazieră, n-a fost folosit niciodată. Au trecut 10 ani de când a fost inaugurat acest Terminal de Pasageri. Niciun vas de croazieră nu a ancorat aici şi niciun pasager nu a păşit pe acest terminal. Nici nu se va întâmpla acest lucru prea curând pentru că a fost construit greşit de la bun început. Bordul Terminalului de Pasageri nu corespunde cu bordul vaselor de croazieră care navighează în mod obişnuit pe Dunăre.

Să ieşi din terminal e o aventură în sine. "La Galaţi, vizitatorii pot vedea, chiar pe faleza Dunării, Biserica Fortificată Precistă, un monument din secolul XVII, pot vedea în Parcul Eminescu, în apropiere, cea mai veche statuie a poetului, inaugurată în 1911, pot vedea Ansamblul Arhitectural Strada Domnească. Muzeul de Istorie, Casa Cuza Vodă. Pot vizita şi Complexul Muzeal de Ştiinţe ale Naturii", a declarat Petrică Paţilea, purtător de cuvânt Primăria Galaţi.

20 de milioane de euro au de gând să investească autorităţile în modernizarea falezei Galaţi. Dar nu acum, ci mai încolo. "Vrem să atragem fonduri europene în actualul exerciţiu financiar 2021-2027 şi este o perioadă rezonabilă, spunem noi, pentru punerea lui în aplicare", a mai precizat Petrică Paţilea, purtător de cuvânt Primăria Galaţi.

Vezi și

40 de milioane de euro costă refacerea falezei în Tulcea

Pe acelaşi subiect

Altfel stau lucrurile în aval, la Tulcea. 40 de milioane de euro costă refacerea falezei de aici. Româneşte, fără un plan etapizat, muncitorii au răscolit complet promenada oraşului, iar trecătorii fac acum slalom prin noroi, moloz, nisip şi praf. Navele nu mai pot trage la mal, iar operatorii din turismul local au fost notificaţi să elibereze zona. Blocuri comuniste şi. depozite plutitoare de fier vechi. Asta-i întâmpină pe turişti la Tulcea.

"O dragă, care e folosită pentru a săpa canalele, platforme, pontoane de acostare, nave, toate sunt vechi, uzate moral și fizic. A fost o navă foarte mare care a tăiat câteva din ele, deci s-au luat o parte din ele dar, din păcate, dacă sezonul viitor îl începem tot aşa vă daţi seama că imaginea e dezolantă. Bani ar trebui să se găsească. Dacă vrem să producem bani, ar trebui să investim", a declarat Ciprian Safca - consilier CJ Tulcea.

Nu departe de port, stau ancorate, printre salcii, bătrânele nave ale celor care încă mai încearcă să facă turism tradițional. "Sunt oameni care fac turism de mult timp, nu îşi permit să ţină un ponton. Au ajuns aici, la salcie. Fiecare cu salcia lui", a mai precizat Ciprian Safca - consilier CJ Tulcea.

120 de nave de croazieră au ajuns, în 2021, în Portul Tulcea. De 4 ori mai puține decât s-au anunțat, la începutul sezonului. Pandemia și restricțiile pe de o parte, lipsa serviciilor de calitate și un oraș fără cine ştie ce atracții turistice, de cealaltă parte - au dus la scăderea treptată a interesului străinilor pentru Deltă, o destinație unică în lume.

Al doilea cel mai mare fluviu din Europa ne străbate ţara pe o distanță de 1.075 de kilometri

"Cred că Dunărea este resursa cel mai puțin exploatată din România și ar putea fi valorificată mult mai mult decât este în prezent, inclusiv pentru turismul de masă, pentru croaziere. Fiindcă ar putea avea trei piloni principali. Primul este în Drobeta, la Cazanele Dunării. Al doilea pilon ar putea fi la Giurgiu cu ancoră pentru București. Şi al treilea pilon este la Tulcea, un oraş cu un potenţial turistic mare", a declarat Alex Filip - consilier, Consiliul Local Sarichioi.

10 țări, 4 capitale. Al doilea cel mai mare fluviu din Europa ne străbate ţara pe o distanță de 1.075 de kilometri din întreg parcursul său de 2.850 de kilometri. Dumnezeu ne-a dat, dar nu ne bagă în traistă. Așa că ne uităm la alţii cum fac turism. "Cu navele de croazieră vin turiști din străinătate şi care sunt obișnuiți să primească un anumit tip de servicii de o anumită calitate. Dacă suntem în stare să dezvoltăm un turism de calitate, atunci și navele de croazieră vor fi mai multe", a declarat Atena Groza - guvernator Delta Dunării. Dunărea se-ntinde de-a latul ţării, se varsă-n mare printr-o Deltă ca nicio alta, avem peisaje la care alţii doar visează. Avem o ţară frumoasă, dar cum ajungem la ea?

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei
Aveţi pregătite variante în caz de blackout?
Observator » Exclusiv Observator » Avem o ţară frumoasă, cum ajungem la ea? Delta Dunării, "o perlă" a Europei, lăsată în paragină: "Dunărea e resursa cel mai puțin exploatată din România"