Oamenii de ştiinţă se declară şocaţi, uimiţi, bulversaţi de noua descoperire făcută de NASA cu privire la existenţa unui sistem format din 7 planete asemănătoare Terrei, care obbitează în jurul unei stele.

Astfel, Sean Carey, managerul telescopului spaţial Spizer, a declarat că este vorba despre "o descoperire fantastică, excelentă".

"Vestea bună este că în jurul unei stele apropiate, reci şi mici, am descoperit şapte exoplanete de mărimea Pământului care au potenţialul de a conţine apă în stare lichidă. Este o descoperire fantastică, excelentă", a spus Sean Carey, care se ocupă de telescopul spațial Spitzer, care a descoperit primele două planete ale acestui sistem.

La rândul ei, Nikole Lewis, cercetător în cadrul proiectului ce vizează construirea telescopului spaţial James Webb, a declarat că această descoperire depăşeşte cu mult tot ceea ce şi-a imaginat vreodată. "Pentru mine este uluitor, prima data când am văzut ce conţine acest sistem am spus: “Cred că glumeşti”. Apoi am verificat chiar eu datele şi am spus: "Da, chiar sunt acolo". Nu aş fi prezis niciodată existenţa acestui sistem, depăşeşte cu mult tot ceea ce mi-am imaginat vreodată", spune Nikole Lewis.

Cercetătorii de la NASA au anunţat, miercuri, descoperirea unui sistem cu 7 planete de mărimea Pământului, care orbitează în jurul unei stele, aflată la 40 de ani lumină de Terra.

Trei dintre aceste planete se află într-o zonă aşa-zis "locuibilă", adică distanţa faţă de steaua în jurul căreia orbitează este favorabilă vieţii. Steaua în jurul căreia planetele orbitează se numește Trappist-1 din Constelația Vărsătorului. E o stea rece, cu densitate scăzută, care are un diametru de aproximativ 8% din cel al Soarelui.

"Dacă ai sta pe una dintre aceste planete, le-ai vedea pur şi simplu pe celelalte cum orbitează in jurul tău, pentru o scurtă perioadă de timp", a explicat Nikole Lewis.

Potrivit astronomilor americani, proximitatea acestui sistem stelar şi mărimea considerabilă a celor şapte exoplanete în raport cu dimensiunea stelei Trappist-1 fac din noua formaţiune cerească ”o ţintă perfectă pentru cercetare”. Savanţii speră să scaneze în viitorul apropiat atmosferele celor şapte exoplanete pentru a descoperi eventuale ”amprente” ale vieţii.

“Am fost extraordinar de fericit. Am fost uimit de existenţa acestui sistem… a fost un şoc”, a declarat, la rândul său, Michael Gillon, cercetător de la Universitatea din Liege.

Cercetătorii estimează că steaua Trappist-1 are o vârstă de cel puţin 500 de milioane de ani, însă speranţa ei de viaţă este de 10 trilioane de ani. Prin comparaţie, Soarele a ajuns deja la jumătatea speranţei sale de viaţă, care estimată la 10 miliarde de ani.

Astronomul Ignas Snellen de la Observatorul Leiden din Olanda spune că, peste câteva miliarde de ani, când Sistemul Solar nu va mai exista, pentru că Soarele va rămâne fără combustibil, steaua Trappist-1 va fi încă o stea foarte tânără .

”Trappist-1 îşi arde hidrogenul atât de încet, încât această stea va trăi pentru încă alte 10 trilioane de ani. Iar acest interval reprezintă o perioadă suficient de mare de timp pentru ca viaţa să evolueze pe planetele sale”, a mai declarat olandezul.

Cum vă petreceţi Floriile?

Observator » Stiri externe » Oamenii de ştiinţă, ŞOCAŢI de descoperirea făcută de NASA: "Nu aş fi prezis niciodată aşa ceva, depăşeşte cu mult tot ceea ce mi-am imaginat vreodată" (VIDEO)