Stefan Hell, cercetătorul de origine română, a primit PREMIUL NOBEL

La Stockholm, în Suedia, cercetătorul german de origine română Stefan Hell a primit medalia şi diploma care atestă câştigarea premiului Nobel pentru Chimie în acest an

Distincţiile i-au fost decernate cercetătorului de către regele Carl Gustaf al Suediei. Acesta împarte Nobelul pentru Chimie cu alţi doi oameni de ştiinţă, William Moerner şi Eric Betzig.

Cercetătorul născut în România a fost recompensat pentru descoperirile sale în domeniul nanotehnologiei. Graţie tehnologiilor pe care le-a dezvoltat, nu mai există nicio celulă care să nu poată fi studiată.

Stefan Hell provine dintr-o familie de șvabi bănățeni. Mama sa a fost învățătoare, iar tatăl inginer. A copilărit la Sântana, în județul Arad, unde a urmat școala elementară între anii 1969 și 1977. În anul 1977 a fost admis la Liceul Nikolaus Lenau din Timișoara, ale cărui cursuri le-a urmat până în 1978, când a emigrat cu familia în Republica Federală Germania.

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Stiri externe » Stefan Hell, cercetătorul de origine română, a primit PREMIUL NOBEL